Prasarana lanjutkan tempoh operasi LRT, MRT, KL Monorail dan RapidKL sempena ambang tahun baru

Prasarana lanjutkan tempoh operasi LRT, MRT, KL Monorail dan RapidKL sempena ambang tahun baru

Klik untuk besarkan

Sempena sambutan ambang tahun baru 2018 hujung minggu ini, Prasarana mengumumkan lanjutan tempoh operasi bagi perkhidmatan Light Rail Transit (LRT), Mass Rapid Transit (MRT), KL Monorail, Bus Rapid Transit (BRT) dan RapidKL sehingga 2 pagi pada hari Isnin, 1 Januari 2018.

Perkhidmatan LRT laluan Ampang dan Sri Petaling dari stesen Masjid Jamek dan Bandaraya akan ditamatkan pada 2 pagi. Bagi LRT laluan Kelana Jaya juga sama, perkhidmatan dari stesen KLCC dan Masjid Jamek akan berakhir pada jam 2 pagi. Sementara itu, laluan sama dari stesen Pasar Seni, Ampang Park dan USJ 7 akan berakhir 1 pagi.

Operasi Monorail di stesen Bukit Bintang pula akan dilanjutkan hingga 1 pagi, manakala perkhidmatan MRT Jajaran SBK di stesen Bukit Bintang, Mutiara Damansara dan Pasar Seni beroperasi sehingga 1 pagi juga. Sementara itu, bagi perkhidmatan BRT Jajaran Sunway dari stesen Sunway Lagoon dan Sunway-Setia Jaya akan berakhir 2 pagi. Dan, bagi stesen Mentari, SunMed, SunU-Monash, South Quay-USJ 1 dan USJ 7, perkhidmatan terakhir adapa pada 1 pagi.

Prasarana lanjutkan tempoh operasi LRT, MRT, KL Monorail dan RapidKL sempena ambang tahun baru

Bagi perkhidmatan bas RapidKL pula, bas terakhir akan bergerak pada 2 pagi dari stesen Pasar Seni, Munshi Abdullah, Lebuh Pudu dan Medan Pasar. Perkhidmatan dari Pasar Seni akan meliputi laluan 751 (ke Taman Sri Muda), 772 (Subang Suria), 780 (Kota Damansara), 640 (Taman Sentosa), 600 (Puchong Utama) dan 180 (Taman Dato Senu).

Perkhidmatan bas dari Munshi Abdullah pula akan meliputi laluan 300 (Pandan Mewah) dan 220 (Taman Melawati), sementara dari Lebuh Pudu meliputi laluan 450 (Terminal Kajang) dan dari Medan Pasar, laluan 173 (Taman Jasa Utama).

Prasarana juga menasihatkan pelanggan yang akan menghadiri acara sambutan tahun baru di ibukota untuk menggunakan kad Touch n’ Go atau MyRapid untuk perjalanan dan meletak kenderaan mereka di premis yang telah disediakan untuk memudahkan semua.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required