Benelli TNT 135 LE – terhad 1,000 unit, harga RM9,988

Benelli TNT 135 LE – terhad 1,000 unit, harga RM9,988

Mforce Bike Holdings Sdn Bhd, iaitu pengedar rasmi untuk motosikal jenama Benelli di Malaysia telah memperkenalkan sebuah model edisi terhad yang dinamakan sebagai TNT 135 LE. Model ini hanya dikeluarkan sebanyak 1,000 unit dan menggunakan asas daripada TNT 135 yang pernah dilancarkan pada bulan Disember tahun 2016 yang lalu.

Bermakna, bahagian utama motosikal mini/fun bike ini masih lagi sama iaitu menggunakan enjin 134.7 cc satu silinder empat strok yang berkuasa 12.6 hp pada 9,000 rpm dan 10.8 Nm tork pada 7,000 rpm, dan penyampaian bahan api dilakukan oleh sistem suntikan elektronik (EFI). Transmisi pula adalah unit lima kelajuan.

Pembaharuan yang dilakukan untuk model edisi terhad ini bermula pada bahagian penampilan, di mana ia menggunakan pelekat grafik khas, pada bahagian panel badan utama dari depan sampai ke belakang, yang boleh didapati dalam pilihan tiga warna iaitu hitam, putih dan merah.

Benelli TNT 135 LE – terhad 1,000 unit, harga RM9,988

Kemudiannya ia turut dilengkapi dengan aksesori yang biasanya ditambah oleh pemilik selepas membeli sebuah motosikal standard termasuk pelindung ekzos gaya gentian karbon, pelindung enjin, pelindung axle depan dan belakang, cermin sisi hitam serta pelekat nombor edisi keluaran. Turut diberi adalah barangan aksesori aluminium warna merah pada pelbagai bahagian termasuk pemijak kaki, pelindung tangan, tuil gear dan brek, penutup tempat mengisi minyak hitam, penutup penapis minyak dan penutup takung minyak brek.

Bahagian lain motosikal masih sama seperti model standard, iaitu fork USD 41 mm di hadapan, monshock boleh laras di belakang, brek cakera 220 mm bersama angkup dua piston di hadapan, cakera 190 mm dan angkup satu piston di belakang, rim 12 inci dibalut tayar 120/70 di hadapan dan 130/70 di belakang, tinggi tempat duduk 780 mm, tangki minyak 7.2 liter dan berat kering 116 kg.

Harga TNT 135 LE ini ditetapkan pada RM9,988 termasuk GST, tetapi tanpa insurans, dan ia datang dengan jaminan pengeluar selama satu tahun atau 10,000 km. Sebagai perbandingan, model standard sebelum ini dilancarkan pada harga RM8,469 (termasuk GST, tanpa insurans).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required