Produksi Honda Accord 2018 di Amerika dihentikan selama 11 hari kerana jualan tidak memberangsangkan

Produksi Honda Accord 2018 di Amerika dihentikan selama 11 hari kerana jualan tidak memberangsangkan

Kilang Honda Motor Co. di Ohio, Amerika Syarikat terpaksa menghentikan produksi Honda Accord generasi baharu selama 11 hari dari April hingga Julai ini kerana jualan sedan tersebut dilihat tidak memberangsangkan serta menyebabkan lambakan stok sedia ada, menurut laporan Automotive News.

Kilang berkenaan akan menghentikan produksi Accord untuk dua hari setiap bulan antara April hingga Jun, dan ia akan dilanjutkan selama lima-hari lagi pada Julai untuk penutupan tahunan sempena cuti musim panas, jelas jurucakap Honda kepada portal berita industri auto berkenaan.

“Kami sentiasa melaras produksi pada fasiliti automotif kami, naik dan turun,” kata jurucakap itu dan menjelaskan ia hanya aktiviti perniagaan sebenar dan larasan tersebut dilakukan bagi menurunkan jumlah produksi untuk diselaraskan dengan permintaan pasaran semasa.

Produksi Honda Accord 2018 di Amerika dihentikan selama 11 hari kerana jualan tidak memberangsangkan

Pada 1 Mac, paras inventori Accord dicatatkan diparas bekalan untuk 104-hari, satu angka yang agak tinggi dalam mana-mana standard. Menurut Automotive News lagi, sumber dari pengedar mengatakan jualan yang lembab tersebut adalah kerana kurangnya tawaran sewaan yang menarik.

Namun menurut laporan Motor1 pula, bukan sahaja Accord, tetapi keseluruhan pasaran sedan di Amerika – tidak kira dari model asas hingga model mewah – sememangnya menunjukkan trend yang menjunam, memandangkan pengguna kini lebih berminat untuk memiliki SUV.

Honda Accord generasi kesepuluh ini telah pun diperkenalkan di Amerika Syarikat tahun lalu. Selain dari bentuknya yang lebih agresif, model ini juga kini dijana dengan dua pilihan enjin turbo iaitu 1.5 liter VTEC Turbo berkuasa 192 hp/260 Nm dan juga 2.0 liter DOHC VTEC turbo (diambil dari Honda Civic Type R) berkuasa 252 hp/370 Nm – versi paling berkuasa ini turut hadir dengan kotak gear automatik 10-kelajuan.

GALERI: Honda Accord 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required