SIC dan TOC bekerjasama untuk program Bina Bakat

SIC dan TOC bekerjasama untuk program Bina Bakat

Litar Antarabangsa Sepang (SIC) dan Kolej Automotif TOC (TOC) telah bekerjasama untuk mewujudkan satu program baru iaitu TOC Bina Bakat. Ia bertujuan untuk mengembangkan lagi bakat yang berpotensi untuk masa depan dalam sukan permotoran, dan pelajar boleh mendapatkan pinjaman 100%, dengan bayaran semula hanya perlu dilakukan apabila mereka sudah mendapat kerja.

Melalui kursus Motorsport Technology, Automotive Technology, Master Technician dan Superbike Technician, TOC memberikan laluan permulaan atau tambahan untuk pelajar yang berminat untuk membina karier dalam sukan permotoran. Dalam kursus ini, mereka akan menerima 80% pengalaman praktikal dan akan menggunakan kenderaan sama seperti di dalam suasana kerja sebenar.

Pengasas kolej TOC, Adeline Foo berkata, “ramai yang sedang berminat dengan sukan permotoran di Malaysia dan kita mempunyai bakat yang bagus seperti di dalam MotoGP. Sepatutnya, kemahiran lain juga perlu ditingkatkan.” Acara menandatangani perjanjian kerjasama ini juga dihadiri oleh pelumba profesional tempatan termasuk Hafizh Syahrin, Adam Norrodin dan Zulfahmi Khairuddin.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required