Proton anjur pertandingan servis lepas jualan untuk pekerja, usaha tingkatkan kepuasan pelanggan

Proton anjur pertandingan servis lepas jualan untuk pekerja, usaha tingkatkan kepuasan pelanggan

Dengan matlamat untuk memberikan khidmat lepas jualan dan servis yang lebih baik berbanding sebelumnya, Proton telah menganjurkan Pertandingan Servis Selepas Jualan yang melibatkan semua kakitangan lepas jualannya di seluruh negara – termasuk mekanik dan juruteknik.

Tujuannya adalah untuk membolehkan juruteknik/mekanik Proton menjadi lebih berdaya saing dan mampu bertukar-tukar idea dan ilmu berkaitan kepakaran dalam bidang masing-masing. Ini diyakini akan dapat meningkatkan kualiti servis lepas jualan Proton dan meletakkannya setanding dengan peringkat global.

“Kami ingin menyediakan satu peluang kepada pekerja-pekerja untuk berkumpul bersama-sama bagi mengenali antara satu sama lain dan saling berkongsi pengetahuan. Kami percaya bahawa rangkaian secara menyeluruh dalam kalangan mereka akan dapat membantu meningkatkan pengetahuan teknikal dan kemahiran menyelesaikan masalah,” kata Azharuddin Abdullah, Pengarah Pengurusan Selepas Jualan PROTON.

“Kakitangan di bahagian servis selepas jualan merupakan kunci utama yang akan memberikan pengalaman pelanggan yang terbaik. Kami akan memperbaiki proses servis selepas jualan secara berterusan.

Proton anjur pertandingan servis lepas jualan untuk pekerja, usaha tingkatkan kepuasan pelanggan

“Perkhidmatan lepas jualan yang baik adalah kunci utama untuk mengekalkan pelanggan sedia ada, serta menarik pelanggan-pelanggan baru. Juruteknik atau mekanik memainkan peranan penting dalam memastikan perkara ini berlaku,” tambah Azharuddin lagi.

Pusingan pra kelayakan telah diadakan di lima wilayah bermula 20 Julai yang lalu. Tiga peserta teratas bagi peringkat wilayah akan bertanding ke peringkat akhir yang akan diadakan di Pusat Latihan dan Kemahiran Lanjutan Pengajar (CIAST), Shah Alam pada 27-30 September.

Enam peserta terbaik akan memenangi hadiah wang tunai dan lawatan ke Shanghai, China di mana mereka akan melawat ke ibupejabat dan pusat penyelidikan Geely.

Peserta akan diuji dengan keupayaan teori dan praktikal melalui tugas membaik pulih enjin di mana mereka dikehendaki untuk membuka dan memasang semula enjin Proton VVT dalam tempoh masa 3 jam. Mereka dinilai berdasarkan kelajuan, ketepatan dan kecekapan menyelesaikan masalah sepanjang proses tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required