SST: Harga MINI – semua model JCW naik RM7,000 manakala varian Countryman pula turun RM5,000

SST: Harga MINI – semua model JCW naik RM7,000 manakala varian Countryman pula turun RM5,000

Selain harga kenderaan BMW, BMW Malaysia turut menyiarkan senarai harga baru dengan SST untuk barisan model MINI yang mula dikuat kuasakan bermula 1 September. Seperti yang boleh disaksikan di bawah, barisan model F54 Clubman iaitu Cooper Clubman, Cooper S Clubman dan John Cooper Works Clubman semuanya naik masing-masing RM4,000, RM5,000 dan RM7,000

Bagi model F60 Countryman pula, dua model yang berada dalam barisan model tersebut telah menyaksikan penurunan harga sebanyak RM5,000 berbanding harga waktu pelaksanaan GST, iaitu Countryman Sports dan varian plug-in hybrid. Model JCW Countryman pula kini dijual pada harga RM7,000 lebih mahal.

SST: Harga MINI – semua model JCW naik RM7,000 manakala varian Countryman pula turun RM5,000

Sementara itu, beberapa model yang dilancarkan waktu ‘cuti cukai’ sebelum ini iaitu F56 3 pintu, F55 5 pintu dan JCW 3 pintu, semuanya menyaksikan peningkatan harga kerana sekarang dikenakan cukai SST berbanding waktu pelancaran, tiada cukai SST atau GST.

Senarai harga baru MINI ini juga dimasukkan sekalil dengan barangan pilihan tambahan. Sebagai contoh, terdapat piihan tempat duduk kulit Dinamica untuk Cooper S 5 pintu, yang akan memerlukan tambahan RM5,000 kepada harga jualan kereta. Untuk tiga model JCW iaitu model 3 pintu, Clubman dan Countryman pula didatangkan dengan piilhan bumbung panoramik, yang memerlukan tambahan RM9,000.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required