GALERI: Benelli RFS150i Limited Edition, Leoncino Trail dan TRK 502X ditunjuk awal sebelum pelancaran

GALERI: Benelli RFS150i Limited Edition, Leoncino Trail dan TRK 502X ditunjuk awal sebelum pelancaran

Semasa majlis pelancaran skuter Benelli VZ125i hujung minggu lalu, MForce Bike Holdings Sdn Bhd turut melakukan pra tonton awal untuk tiga model yang akan dilancarkan tidak lama lagi iaitu RFS150i Limited Edition, Leoncino Trail dan juga TRK 502X. Harga varian tambahan model ini masih belum diumumkan.

Kesemuanya memberikan pilihan tambahan kepada model standard yang sudah dilancarkan di pasaran Malaysia, dengan dipasang pelbagai aksesori yang bersesuaian. Ini sekaligus memberikan pilihan kepada pengguna yang mahukan sesuatu yang berlainan dan lebih khusus.

TRK 502X contohnya, dilengkapi dengan pelbagai aksesori untuk kembara, dengan antara yang boleh dilihat adalah pelindung bawah enjin, kotak simpanan di belakang dan rim jejari (depan saiz 19 inci dan belakang bersaiz 17 inci) berserta tayar dual purpose. Suspensi model ini juga dikatakan lebih tinggi berbanding model standard.

Leoncino Trail juga mempunyai kelengkapan hampir sama, yang menjadikan ia seperti satu varian scrambler bagi model itu. Ia menggunakan rim jejari (19 inci di hadapan dan 17 inci di belakang) dengan tayar dual purpose serta penghadang angin kecil di atas lampu hadapan. Kelengkapan lain seperti meter digital, brek cakera depan dan belakang serta lampu LED masih dikekalkan sama seperti model biasa.

Pergi kepada RFS150i Limited Edition, paling jelas boleh dilihat adalah grafiknya, yang kini menggunakan jalur warna bendera Itali serta rim kelabu dengan jalur merah. Ia juga dipasang dengan aksesori lain seperti getah pemegang, tuil brek dan klac sports aluminium serta gelung spring suspensi belakang yang berwarna kuning. Bahagian lain masih kelihatan sama.

GALERI: Benelli RFS150i Limited Edition

GALERI: Benelli Leoncino Trail

GALERI: Benelli TRK502X

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required