Subaru WRX Raiu Edition 2019 dilancarkan – 100 unit model edisi terhad, hanya untuk pasaran Kanada

Subaru WRX Raiu Edition 2019 dilancarkan – 100 unit model edisi terhad, hanya untuk pasaran Kanada

Subaru telah melancarkan versi edisi terhad bagi WRX, yang dinamakan sebagai Subaru WRX Raiu Edition. Raiu bermaksud ribut petir dalam bahasa Jepun, dan warna luaran Cool Grey Khaki mencerminkan tema suram. Walau bagaimana pun, model edisi terhad ini hanya didatangkan sebanyak 100 unit dan untuk pasaran Kanada sahaja.

Model edisi terhad ini berasaskan WRX Sport-tech RS, tetapi dipertingkatkan secara eksklusif termasuk menampilkan bahagian hadapan, ambang sisi, spoiler, peresap belakang dengan gaya STI, serta gear manual enam-kelajuan dengan sistem Hill Holder. Ia turut menampilkan kemasan luaran berwarna hitam bagi menambahkan lagi sifat sporty termasuk roda aloi lime-jejari berkembar gelap 18-inci.

Tidak seperti STI, WRX dijanakan oleh enjin 2.0 liter suntikan-terus Boxer bentangan-melintang bersama pengecas turbo berkembar yang mampu menghasilkan 268 hp dan tork 350 Nm. Kuasa disalurkan ke semua roda menerusi sistem pacuan semua-roda, dan Raiu Edition hanya ditawarkan dengan transmisi manual enam-kelajuan.

Subaru WRX Raiu Edition 2019 dilancarkan – 100 unit model edisi terhad, hanya untuk pasaran Kanada

Lain-lain mekanikal yang dipertingkatkan termasuk pad brek Jurid (bahagian hadapan) dengan kaliper brek warna-merah untuk semua brek, differential belakang jenis shot-peen open dan juga LSD tengah jenis Viscaus Coupling.

Di dalamnya, ia ditampilkan dengan tempat duduk hadapan Recaro dengan “ultrasuede” dan kulit upholstery untuk hadapan dan belakang, sistem infotainmen dengan skrin sesentuh tujuh-inci bersama navigasi dan fungsi Apple CarPlay dan Android Auto serta sistem stereo Harman Kardon dengan sembilan-pembesar suara. Harga yang ditawarkan untuk model edisi terhad ini ialah bermula CAD$40,995 (RM129k).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required