Lexus RX300 Special Edition tiba di M’sia – RM434k

Lexus RX300 Special Edition tiba di M’sia – RM434k

Lexus Malaysia telah memperkenalkan model RX300 Special Edition, yang merupakan sebuah model menggunakan asas RX300 Luxury, tetapi diberikan lebih banyak aksesori. Harga yang ditetapkan untuk model ini adalah RM434,000, menjadikannya lebih RM10,000 berbanding RX300 Luxury.

SUV mewah ini dipasang dengan beberapa aksesori asli Lexus, bermula dengan bahagian lip bawah bampar hadapan untuk lebih perlindungan dan kemasan di bawah pintu. Turut diberi adalah pemijak tepi bersepadu yang dapat membantu pengguna keluar dan masuk ke dalam kenderaan, terutamanya kanak-kanak dan orang berumur.

Selain daripada itu, RX300 Special Edition turut didatangkan dengan visor tepi pintu bersama kemasan krom, serta plet di atas bampar. Ini dapat mengelakkan permukaan tersebut daripada tercalar apabila memasuk dan mengeluarkan barang. Aksesori lain yang ada pada kenderaan ini termasuk lampu di pintu (yang mempunyai tulisan Lexus dan logonya), pembaca dan transmitter Touch ‘n Go (bukan untuk RFID) dan perakam video (DVR, dashcam).

Pada bahagian mekanikal, tiada perubahan yang diberi, bermakna ia masih lagi menggunakan enjin empat silinder petrol 2.0 liter 8AR-FTS yang disokong pengecas turbo dan boleh menghasilkan kuasa sebanyak 235 PS dan 350 Nm tork. Kuasa ini disampaikan kepada semua empat tayar melalui transmisi automatik enam kelajuan ECT.

Seperti biasa, RX300 Special Edition yang merupakan model import sepenuhnya (CBU) ini didatangkan bersama jaminan pengilang lima tahun tanpa had batuan. Semua aksesori pula dipasang oleh pekerja terlatih di pusat aksesori UMW Toyota Motor di Bukit Raja, Selangor.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required