Shell Helix kini dengan label kod QR baru, bantu pengguna kenal pasti produk tulen dari yang tiruan

Shell Helix kini dengan label kod QR baru, bantu pengguna kenal pasti produk tulen dari yang tiruan

Untuk memudahkan pengguna mengenal pasti barisan produk minyak pelincir tulen daripada versi tiruan keluarannya, Shell Malaysia Trading Sdn Bhd hari ini memperkenalkan label baru “Untuk Pasaran Malaysia” baru bagi produk-produk Shell Helix tulen yang rasmi yang hanya dijual untuk pasaran tempatan sahaja, sesuai dengan keperluan pengguna di sini.

Label “Untuk Pasaran Malaysia” baru akan ditampilkan pada lima produk Shell Helix terlaris seperti berikut; Shell Helix Ultra 5W 40 (4L), Shell Helix HX7 10W 40 (4L), Shell Helix HX7 5W 30 (4L), Shell Helix HX5 10W 30 (3L), Shell Helix HX5 15W 40 (4L). Kelima-lima produk Shell Helix berkenaan kini diadun dan dipakejkan di Kilang Campuran Minyak Pelincir Shell di Port Dickson, Negeri Sembilan.

Label baru di hadapan botol kini boleh diumpil bagi mendedahkan kod QR unik bagi tujuan pengesahan ketulenan produk dengan segera. Sementara itu, label di belakang pula menampilkan maklumat dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Malaysia.

Shell Helix kini dengan label kod QR baru, bantu pengguna kenal pasti produk tulen dari yang tiruan

Kod QR ini juga membolehkan pendaftaran mudah bagi program ganjaran Shell Advantage Rewards (SHARE) yang memberikan pelbagai ganjaran kepada pelanggan termasuklah bonus pendaftaran, Jaminan Enjin Shell Helix (SHEW) serta produk Shell Helix percuma (tertakluk kepada terma dan syarat). 

“Kewujudan produk palsu dan tidak sah di pasaran menjejaskan keyakinan pelanggan dan membawa kesan negatif kepada perniagaan rakan niaga kami. Keputusan untuk memulakan pengeluaran tempatan bagi produk rasmi Shell Helix tulen yang dikhususkan untuk pasaran Malaysia dan membolehkan pengecaman produk tersebut dengan jelas melalui label ‘Untuk Pasaran Malaysia’ baru adalah langkah yang penting untuk menangani isu ini,” ujar Pengarah Urusan Shell Malaysia, Shairan Huzani Husain.

Pengenalan produk Shell Helix dengan label “Untuk Pasaran Malaysia” masih berterusan dan dijangka diselesaikan menjelang Januari 2019. Dalam tempoh peralihan ini, produk rasmi Shell Helix tulen dengan label lama masih berada dalam pasaran dan boleh disahkan ketulenannya menerusi kod produk yang unik pada label.

Shell Helix kini dengan label kod QR baru, bantu pengguna kenal pasti produk tulen dari yang tiruan

Minyak enjin rasmi Shell Helix yang tulen bagi pasaran Malaysia boleh dibeli dari bengkel berjenama Shell Helix, bengkel terpilih yang berurusan dengan pengedar Shell yang berdaftar serta cawangan stesen runcit Shell serta portal-portal jualan atas talian.

Majlis pengenalan rasmi berkenaan disempurnakan oleh Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna, Yang Berhormat Dato’ Saifuddin Nasution bin Ismail. Turut hadir ialah Timbalan Ketua Setiausaha (Perdagangan Dalam Negeri), Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Yang Berbahagia Dato’ Basaruddin Sadali.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required