Moto Guzzi V85 TT didedah – guna enjin dua silinder V 850 cc baru, jadi platform untuk beberapa model lain

Moto Guzzi V85 TT didedah – guna enjin dua silinder V 850 cc baru, jadi platform untuk beberapa model lain

Satu lagi motosikal yang baru ditunjukkan di pameran INTERMOT adalah Moto Guzzi V85 TT. Mungkin ada yang merasakan seperti pernah melihat model ini, tetapi sebenarnya ia adalah versi produksi bagi model konsep V85 yang pernah ditunjukkan sebelum ini.

Semasa membangunkan model ini, Moto Guzzi tidak mahu menjadikannya sebagai sebuah motosikal offroad sebenar, tetapi lebih kepada sebuah model dual purpose. Mereka menggelarnya sebagai “classic enduro“, dan seperti yang boleh dilihat, ia menggabungkan penggayaan seperti jentera jelajah klasik Moto Guzzi dengan kemampuan untuk meredah jalan tidak bertar.

Sumber kuasa motosikal ini datang daripada enjin 850 cc v-twin 90 darjah penyejukan udara baru dan boleh menghasilkan sehingga 80 hp. Menurut Moto Guzzi lagi, motosikal ini akan menjadi platform bagi penghasilan beberapa model baru lain pada masa hadapan yang “disasarkan untuk pelbagai jenis pengguna, karekter yang kuat, prestasi yang bagus dan gaya unik Moto Guzzi”.

Spesifikasi terperinci V85 TT masih belum disiarkan tetapi melalui model yang ditunjuk, ia dilengkapi dengan suspensi yang tinggi (fork USD di depan dan monoshock Ohlins di belakang), rim lidi (tayar Metzeler untuk yang berwarna kelabu dan tayar Karoo yang lebih kasar untuk model warna kuning/merah/putih), set brek berkembar Brembo di hadapan dan meter digital berwarna.

Antara kelengkapan lain yang berada pada V85 TT ini adalah termasuk tiga mod tunggangan (road, rain dan offroad), brek ABS, sistem kawalan cengkaman, tangki bahan api 21 liter, lengan ayun aluminium, kerangka tiub besi dan rim 19 inci di hadapan, 17 inci di belakang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required