Moto Guzzi V85 bawa gaya enduro klasik, enjin 850 cc

Moto Guzzi V85 bawa gaya enduro klasik, enjin 850 cc

Moto Guzzi nampaknya akan menyertai kembali segmen motosikal kembara selepas pengeluaran Stelvio dihentikan, apabila memperkenalkan sebuah model konsep baru di pameran EICMA 2017, iaitu V85. Seperti yang boleh dilihat, motosikal ini menggabungkan gaya kembara klasik, moden dan retro.

Moto Guzzi memanggil motosikal ini sebagai sebuah enduro klasik, yang menjadi titik temu kepada teknologi moden dan kelengkapan canggih. Motosikal ini mempunyai lampu siang LED, panel instrumen digital sepenuhnya, suspensi Ohlins, pelindung bawah enjin, pelindung tangan, penghadang angin yang tinggi, dan tetapan brek berkembar di hadapan.

Satu lagi perkara yang menjadi perhatian pada motosikal ini adalah ia menggunakan enjin Moto Guzzi baru iaitu unit V-twin 850 cc yang mungkin selepas ini, juga boleh digunakan untuk model lain yang terletak antara V7, V9 dan model mereka yang lebih besar. Syarikat ini tidak mengeluarkan perincian tentang enjin ini, selain menyatakan ia mampu menghasilkan 80 hp, tetapi ia dilihat masih lagi menggunakan sistem syaf untuk menghantar kuasa ke belakang.

Bukan sekadar untuk satu orang, Moto Guzzi turut menjamin keselesaan menggunakan motosikal ini bersama penumpang, di mana bahagian tengahnya adalah ramping, tetapi menggunakan tempat duduk yang empuk, sekaligus juga dapat membantu kawalan yang lebih mudah.

Bila model produksi akan dikeluarkan masih lagi tidak diberitahu, tetapi motosikal ini sudah kelihatan seperti bersedia untuk pasaran. Moto Guzzi juga memberi peluang kepada orang ramai untuk memberi cadangan kepada nama motosikal ini apabila ia masuk ke dalam pasaran nanti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required