Shell perkenal kedai runcit Shell Select pertama guna Bingobox Retail Technology, bayaran tanpa tunai

Shell perkenal kedai runcit Shell Select pertama guna Bingobox Retail Technology, bayaran tanpa tunai

Shell Malaysia telah melancarkan cawangan kedai runcit Shell Select yang pertama yang menggunakan teknologi runcit Bingbobox. Matlamatnya adalah untuk meningkatkan pengalaman pelanggan dengan menyediakan akses kepada kedai runcit berkenaan pada bila-bila masa dan menyediakan kaedah pembayaran elektronik.

Kedai runcit tanpa tenaga kerja manusia ini terletak di Tezz Enterprize di Jalan Tun Razak dan beroperasi 24 jam sehari. Selain daripada pembayaran boleh dibuat menggunakan kad debit atau kredit, pelanggan juga boleh menggunakan aplikasi mudah alih Bingobox untuk peranti Android dan iOS.

Selepas memuat turun aplikasi Bingobox, pengguna perlu mengimbas kod QR yang ada, dan meletakkan barangan yang ingin dibeli di kaunter untuk menentukan harga yang perlu dibayar. Boost e-Wallet juga boleh digunakan untuk tujuan pembayaran.

Shell perkenal kedai runcit Shell Select pertama guna Bingobox Retail Technology, bayaran tanpa tunai

“Kami berbangga untuk menjadi yang pertama dalam insutri ini yang menyediakan inovasi seperti ini kepada pelanggan Shell. Dengan bantuan teknologi, petugas Shell kini mempunyai lebih masa untuk melayani keperluan pelanggan yang berada di lokasi,” jelas Pengarah Urusan Shell Malaysia Trading, Shairan Huzani Husain.

Bingobox berasal dari China, dan teknologi berkenaan dibawa ke Malaysia melalui Scientific Retail, sebuah usaha sama antara Bingobox dan pemegang saham warga Malaysia. Setakat ini, Bingobox sudah dipasang di 400 lokasi sekitar China, seperti dilaporkan oleh The Edge Markets.

“Kami berbesar hati untuk menjadi rakan kongsi kepada inovasi ini, yang menyediakan lebih banyak pilihan untuk keselesaan pelanggan di Malaysia. Di sebalik teknologi Bingobox ini, kami dapat menyediakan pengalaman runcit yang sangat mudah ketika mereka berada di premis kami pada bila-bila masa,” jelas CEO Scientific Retail, Ng Seong Ping.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required