Subaru hentikan produksi kilang Gunma – komponen stereng elektrik dari pembekal dikesan bermasalah

Subaru hentikan produksi kilang Gunma – komponen stereng elektrik dari pembekal dikesan bermasalah

Kerana menerima bekalan komponen stereng bantuan kuasa elektrik yang bermasalah dari pembekalnya, Hitachi Automotive System, Subaru terpaksa menghentikan operasi produksi kilang utamanya yang terletak di Gunma, Jepun untuk berberapa hari. Kilang berkenaan dijangka akan ditutup sehingga 28 Januari ini.

Dalam kenyataan rasmi yang dikeluarkan oleh Subaru, model yang terjejas kerana isu ini termasuk Forester, Impreza dan XV yang dibuat antara lewat Disember 2018 sehingga 16 Januari 2019. Kenderaan yang terlibat dengan masalah ini akan menunjukkan simptom seperti lampu amaran yang menyala pada panel instrumen seterusnya stereng akan menjadi lebih berat kerana sistem stereng berkuasa tidak berfungsi.

Buat masa sekarang, Subaru masih lagi menyiasat perkara ini namun masih belum mengumumkan sebarang panggilan semula. Pemberhentian operasi kilang buat sementara waktu ini mungkin akan menjejaskan prestasi syarikat, tetapi jenama berkenaan masih belum mendedahkan apa-apa perincian.

Walau bagaimanapun untuk pemilik Subaru di Malaysia tidak perlu risau kerana pengedar Subaru untuk sembilan negara – Motor Image Group – mengumumkan bahawa ia tidak akan menjejaskan pelanggan tempatan kerana belum ada stok yang diambil dari kilang Gunma tersebut telah dihantar ke pelanggan-pelanggan mereka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required