Pasukan Red Bull KTM akhirnya dedah jentera 2019

Pasukan Red Bull KTM akhirnya dedah jentera 2019

Tahun ini pasukan Red Bull KTM mempunyai pasukan lengkap dalam MotoGP, Moto2 dan Moto3, dan semalam mereka telah mendedahkan bentuk serta penampilan jentera musim ini. Walaupun agak lambat berbanding pasukan lain, KTM berjaya meningkatkan keterujaan kerana ramai yang mengatakan jentera mereka antara yang paling menarik tahun ini.

Dalam MotoGP, pasukan utama yang mempunyai Johann Zarco serta Pol Espargaro sebagai pelumba menggunakan jentera RC16 berwarna oren/hitam manakala pasukan Tech 3 yang diwakili Hafizh Syahrin serta Miguel Oliveira menggunakan jentera berwarna oren/biru.

“2019 adalah musim ketiga kami dalam MotoGP dan ini sudah pun satu pencapaian yang bermakna, terima kasih kepada Tech3 dan juga pelumba baru dalam pasukan ini. Keadaan akan jadi sangat mencabar tapi kami harap dapat terus ke atas. Kami berhadapan dengan beberapa halangan, tetapi telah bekerja baik waktu musim sejuk dan sepatutnya dapat membawa kepada sesuatu yang positif musim ini,” kata pengurus pasukan Red Bull KTM, Mike Leitner.

Semasa ujian musim sejuk yang berlangsung di Litar Sepang minggu lalu, pelumba KTM dilihat bergelut untuk mencatat masa terpantas, dan ini bukan sahaja berlaku pada Hafizh, malah juga Zarco. Apabila hari ketiga ujian berakhir masa terpantas bagi KTM dicatat oleh Zarco iaitu 1 minit 59.640 saat, namun dalam kedudukan keseluruhan, itu adalah tempat ke-17.

Jika dibandingkan dari hari ujian bermula sehingga tamat, Hafizh dapat memperbaiki catatan masa beliau, tetapi masih berada di kelompok bawah. Beliau juga pernah berkata bahawa jentera KTM bukannya mudah untuk dikendali bagi pelumba baru dan akan berusaha sehabis mungkin untuk menyesuaikan diri beliau.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required