MyCar kini menawarkan harga termurah untuk perjalanan ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) iaitu menetapkankadar rata dari RM59 untuk perjalanan pergi atau balik dari KLIA.

Pengarah Platforms Apps Sdn Bhd, Mohd Noah Maideen berkata, “Harga kadar rata ini ditetapkan untuk menyediakan harga termurah di samping memudahkan dan memendekkan masa perjalanan orang ramai yang ingin ke KLIA. Ini adalah selari dengan visi MyCar untuk meyediakan perkhidmatan e-hailing terbaik untuk pengguna di rantau ini”.

Platform Apps adalah pengendali MyCar, platform e-hailing yang pesat berkembang dengan 65,000 pemandu dan lebih 1.2 juta pengguna yang berdaftar.

“Dengan ini, orang ramai mempunyai lebih pilihan untuk pergi ke KLIA selain menaiki tren atau bas dari KL Sentral. Pengguna juga boleh merancang perjalanan mereka lebih awal dengan membuat tempahan awal untuk ke KLIA atau mana-mana lokasi,” tambah Mohd Noah.

Untuk melakukan tempahan awal, pengguna hanya perlu memilih jenis kereta dan klik pada ‘Book Later’ serta nyatakan tarikh dan masa yang diinginkan.

MyCar juga giat menjalankan aktiviti pengiklanan dan promosi aplikasi tersebut dengan pemasangan beberapa papan iklan di KLIA seperti di kawasan tuntutan bagasi. Ini bertujuan untuk memberi kesedaran kepada pengguna mengenai aplikasi MyCar.