Audi, Renault dan Honda akan guna speaker Alibaba

Audi, Renault dan Honda akan guna <em>speaker</em> Alibaba

Kenderaan-kenderaan Audi,Renault dan Honda di China selepas ini akan menggunakan pembesar suara atau speaker Tmall Genie Auto oleh Alibaba. Perkara ini diumumkan oleh syarikat berkenaan ketika pameran CES Asia 2019 di Shanghai, seperti dilaporkan Reuters.

Dikuasakan oleh (artificial intelligence) AI dan bantuan kawalan suara, peranti ini akan membolehkan pemandu untuk menggunakan arahan suara untuk membuat pesanan di laman atas talian Alibaba dan juga tiket wayang, misalnya. Di dalam kenyataan bersama dengan tiga jenama pengeluar kenderaan itu, Alibaba memaklumkan dalam masa terdekat, Tmall Genie Auto akan membolehkan pemandu untuk meninjau dan mengawal peranti pintar mereka di rumah yang juga dilengkapi dengan peranti yang serasi dengan Tmall Genie.

“Kami berbesar hati untuk menjadi rakan niaga bagi jenama automotif global seperti Audi, Renault dan Honda. Kami akan mempertingkatkan lagi perkhidmatan dalam kenderaan dan menjadikan pengalaman pemanduan lebih pintar dan semakin terhubung,” ujar Pengurus Besar Alibaba AI Labs, Miffy Chen.

Laporan itu juga menjelaskan, Tmall Genie adalah mirip Echo oleh Amazon. Alibaba melancarkan peranti berkenaan pada 2017 dan mengeluarkan alatan sama versi kegunaan pada kenderaan pada April 2018. Antara jenama automotif lain yang khabarnya akan mengikut jejak yang sama memasang speaker pintar dalam kenderaan mereka termasuk BMW dan Volvo. Echo Auto yang dibangunkan oleh Amazon telah diumumkan pada September tahun lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required