RM124.3 juta telah dibelanjakan untuk selenggara jalan Persekutuan hingga Mei 2019 – Kem. Kerja Raya

RM124.3 juta telah dibelanjakan untuk selenggara jalan Persekutuan hingga Mei 2019 – Kem. Kerja Raya

Menerusi persidangan Dewan Rakyat pagi ini, Kementerian Kerja Raya (KKR) telah memaklumkan sebanyak RM124.3 juta atau 34.33% daripada jumlah peruntukan yang diluluskan Kementerian Kewangan, telah digunakan untuk program penyelenggaraan jalan-jalan Persekutuan di seluruh Malaysia bagi tahun ini sehingga Mei.

“Jumlah keseluruhan yang dijamin oleh Kementerian Kewangan semuanya berjumlah RM782 juta. Kami tidak menerima secara serentak, kami menerima secara berperingkat, berfasa-fasa dan kita akan gunakan mengikut keutamaannya,” ujar timbalan menteri KKR, Mohd Anuar Mohd Tahir, seperti yang dilaporkan oleh Bernama.

Pada Mac lalu, menteri KKR, Baru Bian, berkata, kerja-kerja penyelenggaraan di beberapa jalan Persekutuan di negara ini terpaksa ditunda berikutan kurangnya peruntukan. Menurutnya, kementerian itu tidak dapat menjalankan kerja-kerja penyelenggaraan dengan berkesan kerana hanya memperoleh peruntukan sebanyak RM100 juta untuk penyelenggaraan jalan-jalan Persekutuan di seluruh negara dalam Belanjawan 2019. Di mana sejak 2015, peruntukan penyelenggaraan dikurangkan berbanding keperluan sebenar iaitu kira-kira RM2 bilion setahun

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required