Shell perkenalkan model kereta Ferrari untuk dikumpul – dua model setiap dua minggu, RM15.90 setiap satu

Shell perkenalkan model kereta Ferrari untuk dikumpul – dua model setiap dua minggu, RM15.90 setiap satu

Shell Malaysia hari ini dengan rasminya memperkenalkan barisan model kereta Ferrari untuk peminat serta pengumpul, yang ditawarkan dari tempoh 1 Julai hingga 8 September 2019. Sepanjang tempoh itu, lapan model skala eksklusif Ferrari boleh didapati disemua stesen Shell seluruh negara.

Pelanggan yang berminat untuk memiliki koleksi berkenaan hanya perlu mengepam minyak bernilai RM30 dalam satu resit untuk membolehkan mereka membeli model-model kereta berkenaan pada harga RM15.90 setiap satu. Dua model akan diperkenalkan bagi tempoh setiap dua minggu.

Lapan model berbeza itu mewakili dekad-dekad yang berlainan dalam sejarah Ferrari. Dekad 50an diwakili oleh 250 Testa Rossa, diikuti oleh model 250 GTO ikonik dari awal 60an. Ini diteruskan lagi dengan model 365 GTB/4 atau lebih dikenali dengan nama Daytona yang dikeluarkan lewat 60an hingga awal 70an.

Dekad 80an pula ditandai dengan kehadiran model 288 GTO sejak 1984, diikuit F50 yang mula diperkenalkan pada pertengahan 90an. Era milenium pula diingati melalui model 430 Scuderia yang muncul pada 2007 dan 488 Spider yang tiba pada 2015. Barisan ini disudahi dengan model kereta lumba F1 SF71H dari musim yang terakhir.

Dua kereta pertama berkenaan telahpun mula dijual pada 1 Julai lalu. Set kedua pula akan mula menemui pembeli pada 14 Julai nanti. Selepas itu, 250 GTO dan 288 GTO akan mula beredar pada 28 Julai, dan set yang terakhir akan menemui peminatnya pada 11 Ogos.

Melengkapkan lagi koleksi ini ialah sebuah model trak pengangkut edisi terhad yang direka untuk mempamerkan dua buah koleksi kereta Ferrari ini. Pelanggan yang membeli pelincir Shell Helix Ultra empat liter akan menerimanya secara percuma. Anda juga boleh membeli trak ini pada harga RM99.90. Kalau ada yang berminat untuk mengumpul, jangan tunggu lama-lama, takut melepas.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required