MINI Malaysia siar imej teaser Convertible facelift

MINI Malaysia siar imej <em>teaser</em> Convertible <em>facelift</em>

MINI Malaysia telah mengumumkan bakal memperkenalkan model baharu, menerusi imej teaser yang didedahkan membuktikan ia adalah MINI Convertible F57 facelift. Model ini pernah dipertontonkan di Detroit tahun lalu, dijangka tiba di sini selepas setahun hatchback terbabit diperkenalkan.

Dijangka akan diperkenalkan secara rasmi pada 19 Julai ini, Convertible facelift dikatakan memiliki persamaan spesifikasi dengan Cooper S F56 3-Door, tanpa kit badan JCW. Seperti yang ditampilkan pada set gambar ini, ia juga dipadankan dengan roda aloi Rail-spoke 17-inci.

Seperti model Cooper S F56 3-Door, kuasanya turut disalurkan menerusi enjin baharu 2.0 liter pengecas turbo, dengan Cooper S mampu menghamburkan output yang sama sekitar 192 hp dan tork 280 Nm seperti sebelum ini, tetapi penjimatan bahan apinya telah dipertingkatkan. Penjana kuasa tersebut juga dipadankan dengan transmisi wet dual-clutch tujuh-kelajuan, yang didakwa lebih lancar dan pantas berbanding kotak gear automatik enam-kelajuan.

Selain teaser tersebut, MINI Malaysia turut menayangkan sambutan ulang tahun yang ke-60 jenama berkenaan dengan formasi kenderaan berbentuk ‘MINI 60’. Syarikat terbabit berjaya menghimpunkan sekumpulan peminat dan pemilik MINI untuk membentuk nombor 60 dengan kenderaan MINI masing-masing di sebuah kawasan lapang dengan berlatarbelakangkan permandangan Kuala Lumpur.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required