Perodua bakal hasilkan Myvi GT versi produksi untuk dijual, tetapi dengan spesifikasi jauh lebih murah

Perodua bakal hasilkan Myvi GT versi produksi untuk dijual, tetapi dengan spesifikasi jauh lebih murah

Apa yang paling disebut-sebut orang ketika Kuala Lumpur International Motor Show (KLIMS) tahun lalu? Sudah tentu salah satu konsep Perodua iaitu Myvi GT – sebuah Myvi generasi ketiga yang diberikan pelbagai kelengkapan yang jauh lebih sporty dari model standard. Persoalannya, adakah Myvi GT ini akan diproduksi memandangkan ia menjadi buah mulut orang ramai tahun lalu?

Ketika pembentangan prestasi jualan Perodua untuk setengah tahun 2019, presiden dan CEO jenama tersebut, Datuk Zainal Abidin Ahmad mendedahkan bahawa sebuah model Myvi yang lebih sporty akan didedahkan tidak lama lagi. Model berkenaan tidak mengambil spesifikasi Myvi GT sepenuhnya kerana ia akan menghasilkan sebuah model yang terlalu mahal.

Perodua bakal hasilkan Myvi GT versi produksi untuk dijual, tetapi dengan spesifikasi jauh lebih murah

Tetapi, ia bakal menampilkan ciri-ciri lebih garang dengan bampar yang lebih agresif dan sebagainya, bagi menghasilkan model lebih sporty yang masih mampu milik, juga sebagai versi produksi Myvi GT.

Di KLIMS 2019, Myvi GT tampil bukan sahaja dengan kit badan yang lebih garang, malah hadir dengan suspensi boleh laras, rim 17-inci lima-jejari berkembar berwarna hitam, dibaluti tayar Bridgestone Potenza Adrenalin RE003, sistem brek Brembo dan pelbagai lagi. Dalam kabin, ia menerima roda stereng rata di bawah diperbuat dari gentian karbon, bersama tempat duduk bucket serta balutan-balutan Alcantara.

Buat masa sekarang, Myvi hadir dengan model Advance 1.5 automatik sebagai model tertinggi, dijana enjin 2NR-VE 1.5 liter Dual VVT berkuasa 102 hp/136 Nm bersama sistem upholsteri kulit, pemain audio utama skrin sesentuh dengan navigasi dan SmartLink serta sistem bantuan pemanduan Advanced Safety Assist (ASA), dijual pada harga atas jalan RM 52,186.23.

Sehingga kini versi SE untuk Myvi generasi baharu tersebut masih lagi belum muncul, dan model lebih sporty yang diperkatakan berkenaan mungkin akan mengambil tempat ini. Seperti Myvi SE generasi kedua, ia hanya menampilkan ciri lebih sporty hanya pada aspek esterika semata-mata, dan ini berkemungkinan besar akan diteruskan pada versi baharu ini.

GALERI: Perodua Myvi GT di KLIMS 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 

Comments

  • right.... on Jul 18, 2019 at 4:06 pm

    As if we dont already have enough rude Myvi drivers. Now you want to encourage this racing culture on them?

    Like or Dislike: Thumb up 7 Thumb down 18
    • Chung on Jul 24, 2019 at 2:43 pm

      It is not about the car, its about the individual.. As if there is no rude branded car drivers… Pffttttt… Bought BMW, but no signal n honking other people.. Does the signal come in different price? ha ha ha Ops.. need to add-on for the signal…

      Like or Dislike: Thumb up 27 Thumb down 1
 

Add a comment

required

required