Audi A6 C8 3.0 TFSI quattro dilancarkan – dari RM590k

Audi A6 C8 3.0 TFSI quattro dilancarkan – dari RM590k

Audi A6 C8 terbaharu telah pun dilancarkan secara rasmi di Malaysia, menawarkan varian 3.0 TFSI quattro, dengan harga dari RM589,900 atas jalan tanpa insurans (seperti yang pernah kami laporkan sebelum ini).

Ia dijana enjin petrol V6 TFSI berkuasa 335 hp dan tork maksima 500 Nm, digandingkan dengan kotak gear klac berkembar automatik tujuh-kelajuan S Tronic, bersama sistem pacuan semua roda quattro Audi. Ini membolehkan A6 3.0 TFSI memecut dari 0-100 km/j dalam masa 5.1 saat sebelum mencapai kelajuan maksima 250 km/j.

Malah model ini turut dilengkapi sistem hibrid ringkas 48-volt, dengan bateri lithium-ion dan alternator stater yang digerakkan oleh tali-sawat. Dengan adanya sistem ini, membolehkan kereta ini terus digerakkan walau enjin dimatikan, dalam kelajuan antara 55 hingga 160 km/j.

Untuk ciri kelengkapannya, A6 ini turut menerima lampu hadapan dan belakang LED, bersama pakej penggayaan S Line yang terdiri dari liang kemasukan udara lebih agresif bersama kemasan sama di belakang. Ia juga dilengkapkan dengan rim aloi 20-inci dibaluti tayar 255/40R20.

Pada bahagian dalaman, A6 turut berkongsi banyak ciri dengan A7. Antara cirinya termasuk paparan instrumen digital Virtual Cockpit dengan skrin 12.3-inci dan juga paparan head-up. Manakala di tengah, skrin infotaimen bersaiz 10.1-inci diletakkan di atas untuk sistem MMI Navigation Plus, disambungkan ke sistem bunyi Bang & Olufusen.

Manakala di bawah satu lagi skrin dengan saiz 8.6-inci diletakkan untuk kawalan lain seperti pendingin hawa, pad sesentuh untuk menaip dan sebagainya. Sedikit berbeza dengan A7, A6 diberikan kemasan upholsteri berwarna perang.

Pembeli boleh memilih 11 pilihan warna luaran termasuk tiga warna bebayang untuk kulit Valcona. Harga yang diumumkan itu termasuk dengan waranti lima-tahun/perbatuan tanpa had. Sila layari Carbase.my untuk perincian lanjut mengenai model ini.

GALERI: Audi A6 C8 A6 3.0 TFSI quattro

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required