Nissan X-Trail 2.0L Hybrid kini ditawar dengan pelan langganan – RM2,500 sebulan, kontrak tiga tahun

Nissan X-Trail 2.0L Hybrid kini ditawar dengan pelan langganan – RM2,500 sebulan, kontrak tiga tahun

Nissan X-Trail 2.0L Hybrid kini menjadi model kedua selepas Nissan Leaf dalam barisan kenderaan Edaran Tan Chong Motor yang ditawarkan dengan pelan langganan. Dari kumpulan syarikat yang sama, TC Euro Cars juga pernah memperkenalkan pendekatan ini bagi model Captur dan Koleos.

Dengan memberikan jumlah bayaran muka lebih rendah berbanding jika pelanggan memilih pinjaman untuk sewa-beli konvensional, serta bayaran bulanan yang juga lebih rendah bagi tempoh tiga tahun pertama serta jaminan nilai kenderaan yang tidak menyusut, pelan langganan ini menawarkan versi hibrid SUV berkenaan pada harga RM2,500 sebulan.

Sama seperti pelan untuk model Leaf, X-Trail Hybrid yang dimiliki secara langganan ini memerlukan pemilik untuk meletakkan deposit dua bulan serta insurans tahunan bagi kenderaan yang bernilai RM159,888 ini, iaitu masing-masing RM5,000 dan RM4,500. Termasuk sekali dengan bayaran untuk bulan pertama sebanyak RM2,500, ini menjadikan bayaran awal yang perlu dilakukan oleh pelanggan ialah RM12,000.

Angka itu sebenarnya lebih rendah jika dibandingkan dengan RM17,388 yang perlu didahulukan oleh pelanggan melalui pinjaman sewa-beli biasa, yang dikira berdasarkan tempoh pinjaman lima-tahun pada kadar 90% pinjaman dan 2.6% kadar faedah. Dengan pinjaman biasa ini, bayaran bulanan yang perlu dilunaskan pemilik ialah RM2,769.

Bagi tempoh selepas tiga tahun pula, pelanggan pelan ini akan membayar sebanyak RM100,452 berbanding RM123,006 melalui kaedah pinjaman biasa. Semua ini termasuk bayaran bulanan, insurans dan cukai jalan untuk tiga tahun, bagi kedua-dua kaedah yang dinyatakan. Penyelenggaraan untuk tempoh itu pula adalah percuma, termasuk bagi alatan yang perlu diganti.

Nissan X-Trail 2.0L Hybrid kini ditawar dengan pelan langganan – RM2,500 sebulan, kontrak tiga tahun

Ini menjadikan pelan langganan berkenaan membolehkan pelanggan jimat sebanyak RM22,554 bagi tempoh itu, walaupun dihujung tempoh kontrak itu mereka perlu menyerahkan semula SUV berkenaan kepada ETCM, sementara pembeli biasa masih memiliki SUV berkenaan untuk disimpan atau dijual semula.

Pelan langganan ini bagaimanapun hadir dengan syarat had perbatuan, iaitu sejauh 60,000 km dalam masa tiga tahun itu; menjadikan purata perjalanan sebulan sebanyak 1,700 km. Setiap jarak yang lebih daripada itu akan dicaj 50 sen bagi satu kilometer. Memandangkan kenderaan yang diguna itu milik ETCM, maka ia akan dipasang dengan alat telematik.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required