Aston Martin buat pertama kalinya bekerjasama dengan Brough Superior, untuk menghasilkan motosikal elegan yang dipanggil AMB 001. Hanya 100 unit model ini akan dikeluarkan oleh kilang Brough Superior di Perancis, dan ditawarkan kepada pasaran dengan harga 108,000 euro (RM500k).

Sebagai sebuah motosikal premium buatan tangan, AMB 001 menggunakan banyak bahagian gentian karbon, titanium dan aluminium, manakala tempat duduk pula adalah daripada kulit Oxford Tan. Ia tidak boleh didaftar untuk kegunaan atas jalan biasa dan terhad kepada penggunaan di litar atau sebagai hiasan.

Bukan setakat penampilan, pakej kejuruteraan pada motosikal ini juga cukup menarik, terutamanya enjin, yang menggunakan unit v-twin 997 cc DOHC dengan sistem pengecas turbo. Kuasa sebanyak 180 hp mampu dihasilkan, dan apabila digabungkan dengan berat yang cuma 180 kg, pecutan yang dihasilkan pasti cukup pantas.

Satu lagi yang unik adalah bahagian suspensi hadapannya, yang menggunakan fork jenis double wishbone Fior, hampir sama seperti suspensi roda hadapan kapal terbang. Menurut Aston Martin, bahagian hadapan motosikal ini tidak akan menjunam apabila membrek kuat.

Warna yang digunakan pada AMB 001 dipanggil sebagai Stirling Green, dan badannya dibentuk dengan mengambil kira ciri aerodinamik serta pengaruh daripada kenderaan moden Aston Martin. Ekzos pula dibuat daripada aloi super Iconel yang mempunyai kelebihan pada aspek penyejukan dan mekanikal.