Kawasaki ZX-25R – jeritan enjin empat silinder 250 cc

Kawasaki ZX-25R – jeritan enjin empat silinder 250 cc

Kawasaki Indonesia sekarang sedang mendedahkan satu persatu perincian Kawasaki ZX-25R, mungkin bagi membina momentum keterujaan kepada pelancarannya yang akan berlaku tidak lama lagi.

Kita sudah tahu, ini adalah sebuah motosikal 250 cc berspesifikasi tinggi dengan kelengkapan seperti fork SFF-BP (Separate Function Fork – Big Piston) 37 mm di hadapan, monoshock Horizontal Back-Link di belakang, quickshifter, pilihan mod tunggangan dan traction control.

Namun yang lebih membuatkan ramai orang geram adalah enjinnya, kerana berbeza dengan motosikal 250 cc lain dalam pasaran sekarang, ZX-25R ini menggunakan tetapan empat silinder sebaris DOHC. Sebelum ini ia diberitahu boleh dikerah sehingga lebih 17,000 rpm.

Walaupun dengan melihat semua perincian ini ia dapat membuatkan kita teruja, rasanya masih lagi tidak puas kerana tidak dapat mendengar bunyi enjin tersebut. Masanya sudah tiba, dan anda boleh mendengar sendiri bunyi enjin tersebut dalam video di atas.

Sepanjang hampir satu minit video, anda bukan sahaja boleh mendengar bunyi enjin ini semasa melahu, malah dikerah sepenuhnya sehingga tahap cut off. Tekaan kami, bunyi ini direkod waktu ZX-25R dibawa dalam trek berdasarkan penukaran gearnya.







GALERI: Kawasaki Ninja ZX-25R di Tokyo Motor Show 2019

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required