Proton serahkan X70 kepada Kementerian Kewangan; dikendali SPANCO untuk kegunaan pegawai JUSA

Proton serahkan X70 kepada Kementerian Kewangan; dikendali SPANCO untuk kegunaan pegawai JUSA

Proton telah menyerahkan sebuah SUV segmen-C X70 kepada Kementerian Kewangan (MoF) semalam, yang akan digunakan oleh Setiausaha Bahagian Badan Berkanun untuk Bahagian Pengurusan Strategik, Dato’ Shahrol Anuwar Sarman. Majlis penyerahan tersebut turut dihadiri oleh Ketua Operasi SPANCO En.Shaheeran Jalalludin, Pengarah Kumpulan Kejuruteraan Proton En Hazrin Fazail Haroon, dan Pengarah Jualan Korporat Proton En Fazli Hisham Shukor.

Menurut Proton, selain dari unit yang diserahkan kepada MoF tersebut, sehingga kini lebih daripada 500 tempahan telah dibuat untuk kegunaan Kerajaan Malaysia dan lebih daripada 400 unit telah diserahkan. Syarikat tersebut turut optimis bahawa jenama mereka bakal menjadi salah satu kenderaan rasmi untuk pegawai-pegawai Jawatan Utama Sektor Awam (JUSA).

“Proton X70 telah menjadi penyumbang yang tidak ternilai kepada kejayaan PROTON pada tahun 2019, jadi kami berbangga kerana ia sekarang memainkan peranan rasmi untuk sektor perkhidmatan awam. Ini membuktikan kesesuaiannya untuk beberapa tugas termasuk mewakili pelbagai kementerian di peringkat peringkat tempatan dan antarabangsa. Kami juga menjangka menerima lebih banyak tempahan untuk Proton X70 dari pelbagai jabatan kerajaan pada tahun 2020, “kata Dr Li Chunrong, Ketua Pegawai Eksekutif Proton.

Keputusan oleh kerajaan Malaysia dan SPANCO bagi menempah Proton X70 untuk flit adalah pengumuman utama kedua yang melibatkan SUV tersebut dengan kerajaan Malaysia. Terdahulu pada awal bulan ini, Proton X70 telah diumumkan akan digunakan untuk digunakan oleh Forum Kerjasama Ekonomi Asia-Pasifik (APEC) 2020 sepanjang tahun.

“Proton akan terus bekerjasama rapat dengan pembekal perkhidmatan seperti SPANCO untuk memastikan kami dapat menyokong keperluan kenderaan rasmi oleh agensi sektor awam dan jabatan kerajaan. Sebagai jenama automotif Malaysia, kami mahu terus menunjukkan sokongan kami kepada negara dan memainkan peranan dalam pembinaan negara,”tambah Dr Li.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required