MINI Countryman Blackheath Edition di Malaysia – terhad 48 unit, enjin MINI TwinPower Turbo, RM254k

MINI Countryman Blackheath Edition di Malaysia – terhad 48 unit, enjin MINI TwinPower Turbo, RM254k

MINI Malaysia telah pun memperkenalkan model MINI Countryman Blackheath Edition edisi terhad yang hadir dalam warna hitam menawan, ilham daripada rimba gelap Blackheath yang terletak di Tenggara London, United Kingdom. Hanya 48 unit sahaja yang ditawarkan untuk pasaran Malaysia dengan harga RM253,888.

Model edisi terhad ini merupakan MINI Countryman yang pertama dijanakan oleh enjin MINI TwinPower Turbo, digandingkan dengan Transmisi Dwi-Klac Sport tujuh-Kelajuan. Ia mampu menghamburkan kuasa sehingga 192 hp dan tork 280 Nm. Bagi pecutan dari 0-100 km/j, ia boleh dicapai dalam 7.5 saat dan kelajuan maksimum pula cecah 225 km/j. Bagi penggunaan bahan apinya, dianggarkan sekitar 6.6 liter bagi setiap 100 km dan emisi CO2 pula berjumlah 151 g/km.

Bagi memantapkan lagi prestasinya, ia turut dilengkapi sistem kawalan elektronik yang menawarkan pelbagai ciri-ciri kefungsian yang progresif untuk meningkatkan tahap efisiensi jentera ini, termasuk penggunaan fungsi mula/henti enjin untuk mengelakkan penggunaan bahan api yang tidak perlu ketika berhenti di persimpangan.

Selain itu, ia juga menampilkan mod pemanduan “MID” dan “GREEN” di mana rangkaian pemacu (drivetrain) dibebaskan sebaik sahaja pemandu berhenti menekan pedal pemecut. Ia membolehkan jentera MINI ini meluncur pada kelajuan melahu (idling speed) – bebas daripada sebarang efek pembrekan enjin dan pada tahap penggunaan bahan api yang minimum.

Ditawarkan secara eksklusif dalam warna “Midnight Black”, iaitu penawaran warna luaran yang pertama bagi generasi MINI Countryman ini, ia turut menampilkan jaluran bonet bertona matte dalam warna Brushed Aluminium. Selain itu, eksklusif untuk Blackheath Edition, kemasan MINI Accessories dalam warna Piano Black menyerlahkan sisi gelap MINI Countryman yang mempesonakan. Kemasan ini turut diserlahkan pada lampu hadapan dan belakang, gril hadapan, pemegang pintu, emblem hadapan dan belakang serta lencana Countryman pada bonet jentera.

Ciri luaran lain yang turut ditampilkan pada model edisi terhad ini termasuklah lampu kabus LED baharu, perumah cermin aerodinamik yang pertama kali diperkenalkan menerusi MINI John Cooper Works Countryman 306HP yang dilancarkan tahun lalu. Selain itu, MINI Countryman Blackheath Edition hadir dengan set roda John Cooper Works Circuit Spoke 19-inci dengan tayar “run-flat” kit John Cooper Works Aerodynamic.

Untuk bahagian kabinnya, material bumbung Anthracite ditampilkan bagi menyerlah imej sofistikatednya, ditambah pula dengan kerusi sport bermaterialkan kulit Cross Punch dalam warna hitam karbon. Selain itu, ia turut diserikan dengan kemasan MINI Yours Illuminated dalam warna Piano Black termasuk pencahayaan ambien 12-warna.

MINI Countryman Blackheath Edition di Malaysia – terhad 48 unit, enjin MINI TwinPower Turbo, RM254k

Elemen lain termasuklah sistem bunyi Harmon Kardon dengan 12-pembesar suara, sistem navigasi MINI denggan skrin sesentuh 8.8-inci, MINI Connected dengan teknologi SIM 4G terintegrasi yang turut berfungsi untuk Panggilan Kecemasan Pintar dan MINI TeleServices. Selain itu, ciri yang dikemaskini termasuk aplikasi MINI Connected yang merangkumi Servis Rencam (Concierge Services), Apple CarPlay dan MINI Online termasuk untuk informasi jadual perjalanan serta Servis Jarak Jauh MINI (MINI Remote Services).

Dengan harga bermula RM253,888 (atas jalan, tanpa insurans), MINI Countryman Blackheath Edition terbaharu ini turut ditawarkan dengan waranti empat-tahun tanpa had perbatuan, Servis Berjadual Percuma dan program Bantuan Tepi Jalan lima-tahun

MINI Malaysia menerusi BMW Group Financial Services Malaysia turut menawarkan “Balloon Financing” bagi pemilikan MINI Countryman Blackheath Edition terbaharu bermula daripada RM2,908 setiap bulan (berdasarkan anggaran pinjaman sebanyak 80% bagi tempoh lima tahun).

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required