GALERI: Modenas Pulsar NS200 dengan ABS – RM9.7k

GALERI: Modenas Pulsar NS200 dengan ABS – RM9.7k

Modenas Pulsar NS200 terbaru yang diperkenalkan hujung tahun 2019 akhirnya diberi peningkatan dengan ciri ABS. Sebelum itu, sejak diperkenalkan di pasaran Malaysia sejak 2017, ciri berkenaan tidak ditawarkan sekali (hanya Pulsar RS200 yang ada ABS ketika itu).

Kini, dengan pengenalan versi terbarunya, NS200 hadir dengan ABS satu-saluran pada bahagian roda hadapannya sahaja, dan bukannya versi dua-saluran untuk roda belakang sekali. Selebihnya, dari sudut mekanikal tiada semuanya kekal sama. Angkup brek juga masih menggunakan unit Bybre depan dan belakang.

Bagi enjin, ia masih menggunakan unit satu-silinder 199.5 cc dengan sistem suntikan bahan api yang menghasilkan sebanyak 24 hp dan 18.6 Nm tork. Enjin berkenaan menggunakan teknologi Triple Spark yang menggunakan tiga palam pencucuh.

Modenas Pulsar NS200 ABS mempunyai berat 155 kg. Selain itu, fork depannya menggunakan jenis teleskopik di depan, sementara di belakang menggunakan jenis monoshock dengan tabung nitrox dengan kecenderungan talaan lebih kepada memberikan keselesaan.

Kami sudah membuat laporan tunggang uji bagi Modenas Pulsar NS200 ABS sebelum ini. Jika anda ingin tahu lebih lanjut hal-hal berkaitan motosikal ini, boleh rujuk laporan berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required