Rapid KL tingkatkan kekerapan LRT setiap 10 minit bermula 20 Mac – stesen, kabin kerap dibersihkan

Rapid KL tingkatkan kekerapan LRT setiap 10 minit bermula 20 Mac – stesen, kabin kerap dibersihkan

Selaras dengan Perintah Kawalan Pergerakan yang diumumkan, Rapid KL turut mengambil langkah bersesuai untuk memenuhi keperluan pengguna yang masih menggunakan perkhidmatan itu. Kadar kekerapan tren bagi LRT akan diubah kepada setiap 10-minit sekali, bermula 6 pagi hingga 12.00 tengah malam setiap hari termasuk cuti umum.

Kekerapan baru ini akan dilaksanakan bermual 20 Mac. “Jika kami dapati kekerapan ini perlu dipendekkan lagi, tren tambahan akan digunakan. Sepanjang tempoh ini juga, kami nasihatkan pengguna yang perlu menggunakan perkhidmatan kami untuk perancang perjalanan dengan baik,” ujar CEO Rapid Rail Sdn Bhd, Abdul Hadi Amran.

“Kami juga ingin memastikan bahawa kerja-kerja pembersihan di stesen dan juga dalam kabin akan dijalankan secara berterusan untuk memastikan tahap keselematan semua, yang selalu menjadi keutamaan kami,” tambah beliau.

Pengguna boleh mendapatkan maklumat terkini dan semasa berkaitan daripada laman Facebook, Twitter atau Instagram rasmi Rapid KL. Selain itu, boleh juga menghubungi talian Rapid KL Helpline 03-7885 2585.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required