Volkswagen, Audi promosikan iklan social distancing

Di dalam masa-masa yang sukar seperti sekarang ketika berdepan Covid-19, pengeluar kenderaan juga tidak ketinggalan untuk memainkan peranan dalam meningkatkan kesedaran umum melalui cara tersendiri. Volkswagen misalnya telah mengeluarkan satu iklan untuk menyampaikan mesej berkenaan.

Dengan hanya melibatkan teks sahaja, mesej teras yang ingin dihebahkan adalah supaya semua orang mengekalkan jarak antara satu sama lain ketika ini, walaupun dalam krisis-krisis terdahulu, “kita berganding bahu dengan erat dan menjadi satu”. Huruf V dan W di dalam logonya juga dipisahkan sebagai simbolik kepada penjarakan sosial ini.

Audi juga tidak ketinggalan menyampaikan mesej yang sama, di dalam video berasingan. Empat gelung pada logo ikonik Audi dipisahkan bagi membolehkan ada “jarak selamat” antara satu sama lain. Di dalam waktu yang mencabar dengan penularan wabak Covid-19 ini, ia telah menyebabkan banyak pengeluar kenderaan terpaksa menghentikan pengeluaran dan menutup kilang mereka.

Keep Distance. Stay Together.

Stay at home, keep your distance, stay healthy, support each other – we are in this together. As a global company and a global community, our highest priority is to identify any opportunities to #FlattenTheCurve. Stay safe.

Posted by Audi USA on Jumaat, 20 Mac 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required