Masjid India lokasi baru PKPD, Hulu Langat tamat

Masjid India lokasi baru PKPD, Hulu Langat tamat

Menerusi sidang media hariannya hari ini, Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob mengumumkan bahawa kerajaan telah memutuskan Masjid India dan kawasan di sekitarnya diwartakan sebagai kawasan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD), bermula hari ini hingga 28 April ini, lapor Astro Awani.

Menurut beliau, keputusan itu dibuat berdasarkan nasihat Kementerian Kesihatan Malaysia ekoran peningkatan kes positif COVID-19 di kawasan itu. Standard operasi prosedur (SOP) untuk PKPD Masjid India juga adalah sama dengan yang telah digunapakai pada empat PKPD sebelum ini.

“PKPD Masjid India melibatkan Jalan Munshi Abdullah, Jalan Dang Wangi, Jalan Tunku Abdul Rahman, Jalan Tun Perak, Jalan Melaka dan Jalan Ampang di sekitar Masjid India. Semua penghuni kawasan yang terbabit diminta untuk bertenang dan memberi kerjasama sepenuhnya kepada petugas-petugas dari KKM serta mematuhi semua arahan pihak berkuasa,” jelasnya.

Masjid India lokasi baru PKPD, Hulu Langat tamat

Dalam perkembangan sama, Ismail turut mengumumkan tempoh PKPD untuk PKPD Hulu Langat telah ditamatkan hari ini, namun ia tidak termasuk dua kawasan yang dikenal pasti iaitu Maahad Tahfiz An-Nabawiyyah, serta sebuah rumah di Batu 23, Kampung Paya Lebar, Sungai Lui.

Selain dari Masjid India dan Hulu Langat, kawasan lain yang turut telah diwartakan sebagai PKPD adalah PKPD Simpang Renggam, PKPD Menara City One, dan PKPD Bangunan Selangor Mansion dan Bangunan Malayan Mansion. Tempoh PKPD lain yang belum diumumkan tamat berkenaan akan berterusan sehingga 28 April ini ekoran peningkatan kes positif di kalangan penduduk di kawasan tersebut.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required