Audi bakal buka balik kilang di Eropah hujung April ini

Audi bakal buka balik kilang di Eropah hujung April ini

Audi mengesahkan kilang pembuatannya di Eropah akan kembali beroperasi pada hujung Aprl ini, dan kini sedang mengambil langkah awal untuk memperkenalkan langkah berjaga-jaga bagi menjamin kesihatan dan keselamatan pekerjanya.

Pengerusi majlis pekerja am, Peter Mosch berkata, “Ia (pembukaan semula operasi) akan disertakan dengan pakej langkah komprehensif bagi memastikan kesihatan pekerja dilindungi.” Ini termasuklah peraturan penjarakkan dan kebersihan, serta mewajibkan pemakaian penutup mulut dan hidung.

Bukan itu sahaja, ruang kerja kritikal juga telah dipasang penghadang fizikal. Sebagai contoh, pekerja di bahagian pemasangan pintu (seperti foto di bawah) selalunya berkedudukan rapat antara sama lain, walau bagaimana pun, kini pihak kilang telah memasang penghadang lut sinar yang diperbuat daripada kepingan plastik untuk melindungi mereka antara satu sama lain.

Audi bakal buka balik kilang di Eropah hujung April ini

Audi turut mendakwa telah pun membangunkan solusi bagi semua bahagian, termasuk ruang berkumpulan, pintu masuk kilang, ruang parkir dan trafik dalam kilang, serta katering dan restauran dalam kilang.

Semua pekerja juga telah dimaklumkan mengenai perkara ini, dan akan menerima arahan keselamatan komprehensif daripada ketua masing-masing kelak. Bagi yang tidak terlibat dengan bahagia produksi, terus bekerja dari rumah.

“Bahagian produksi kenderaan akan beroperasi semula akhir April ini jika mengikut perancangan asal. Manakala produksi enjin di Gyor telah pun bermula minggu ini. Bagi pekerja di kilang di Jerman yang dapat meneruskan pekerjaan mereka semula dengan peraturan waktu kerja singkat akan diteruskan buat masa itu,” ujar syarikat pengeluar tersebut dalam satu kenyataannya baru-baru ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required