Audi S8 olahan ABT – 4.0L bi-turbo, 700 hp/880 Nm

Audi S8 olahan ABT – 4.0L bi-turbo, 700 hp/880 Nm

ABT Sportsline telah mengumumkan pek baharu yang dipertingkatkan bagi Audi S8 2020, yang ditampilkan dengan enjin berkuasa 4.0 liter bi-turbo V8 dengan output 571 hp dan tork 800 Nm.

S8 ini boleh ditala bagi menghasilkan kuasa sehingga 700 hp dan tork 880 Nm, yang banyak menjimatkan masa dalam pecutan. Dari titik pegun, S8 talaan khas ini boleh mencapai 100 km/j dalam masa 3.4 saat, di mana model biasa S8 lebih empat saat daripada itu iaitu 3.8 saat. Dengan pilihan ABT Power, kelajuan maksimum boleh dihadkan sehingga 270 km/j, dan ia turut didatangkan dengan brek seramik.

Tidak banyak perubahan yang dilakukan bagi gaya penampilannya. Walau bagaimana pun pelanggan boleh mendapatkan spoiler belakang gentian karbon yang hadir sebagai pilihan. Lain-lain pilihan termasuk roda FR 21-inci atau ABT GR 20-inci, butang penghidup enjin ABT dan penutup gear ABT.

Audi S8 olahan ABT – 4.0L bi-turbo, 700 hp/880 Nm

Bagi S8 sendiri, ia masih menerima teknologi standard seperti predictive active suspension, stereng semua-roda dinamik, sport differential, silinder lapisan besi untuk mengurangkan geseran, flap elektronik dalam sistem ekzos dan teknologi mild-hybrid 48-voltan Audi.

Sistem mild-hybrid merangkumi belt alternator starter (BAS) 48-voltan dan ia dijanakan oleh bateri lithium-ion. Malah ia juga membolehkan peluncuran walau pun enjin dimatikan, dan Audi mendakwa ia mampu mengurangkan penggunaan bahan api sehingga 0.8 liter per 100 km.

Model perdana Audi ini turut dipadankan dengan kelengkapan sistem keselamatan aktif termasuk Audi pre sense 360° yang boleh menaikkan kerangka sehingga 80 mm. Ia membolehkan kerangka mendapat posisi yang lebih baik untuk menyerap impak tenaga, sekaligus mengurangkan potensi kecederaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required