Audi SQ7, SQ8 2021 dapat unit V8 TFSI ; 507PS/770Nm

Audi SQ7, SQ8 2021 dapat unit V8 TFSI ; 507PS/770Nm

Audi telah pun memutuskan untuk memadankan enjin petrol V8 TFSI untuk model SQ7 dan SQ8, yang sebelum ini ditawarkan dengan enjin V8 TDI bersama pengecas turbo untuk menghasilkan kuasa 435 hp dan tork 900 Nm.

Untuk pengetahuan anda, enjin petrol V8 TFSI ini mampu menghasilkan 507 PS dan tork 770 Nm. Itu sudah mencukupi untuk membuatkan kedua-dua SUV berkenaan untuk memecut dari titik sifar ke 100 km/j dalam 4.1 saat dan dari 80 hingga 120 km/j pula dalam 3.8 saat. Kelaluan tertinggi pula dihadkan secara elektronik hingga 250 km/j.

Pengaktifan silinder pula standard, manakala kotak gear automatik lapan-kelajuan menyalurkan kuasa ke semua empat-roda. Seperti TDI, model V8 TFSI juga menerima suspensi udara adaptif dengan talaan sport dan stereng semua-roda yang bertukar ke roda belakang sebanyak lima darjah ke arah bertentangan untuk manoeuvrability yang lebih baik pada kelajuan yang lebih rendah, atau berputar sedikit ke arah yang sama dengan roda depan untuk kestabilan yang lebih baik pada kelajuan yang lebih tinggi.

Turut ditampilkan ialah electromechanical active roll stabilisation (eAWS) dan sport differential yang membantu mengawal olengan sewakti pemanduan, sedangkan pembezaan secara aktif mengalihkan tork antara roda belakang apabila diperlukan. Electronic chassis platform (ECP) juga ditawarkan secara standard, yang menawarkan sehingga tujuh mod pemanduan bagi sistem pemilih pemanduan Audi – comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad dan individual.

Kit standard yang turut ditampilkan termasuklah roda 20-inci, tetapi pelanggan SQ7 boleh memilih unit sehingga saiz 22-inci, sementara SQ8 pula dengan 21-inci secara standard dan boleh dipertingkatkan hingga 23-inci. Kedua-dua model ini turut menerima rotor hadapan 400 mm dengan lencana S pada kaliper berwarna hitam, dan juga boleh dipertingkatkan dengan cakera seramik gentian karbon bersama kemasan kelabu.

Di dalamnya, lebih kurang sama, dengan penggunaan material kulit dan Alcantara upholstery gelap untuk tempat duduk sport dan kemasan aluminium. Pilihan lain termasuk kemasan karbon, tempat duduk sport S dengan kulit Valcona dan paten rhombus, serta pakej pencahayaan ambien dengan 30 larasan warna.

Lain-lain ciri termasuk navigasi MMI dengan kemaskini trafik, paparan utama, kokpit maya Audi spesifik-S dengan paparan prestasi, kawalan suhu empat-zon, pintu bukaan-lembut (pilihan), sistem Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System, dan pakej kualiti udara dengan wangian dan ioniser. Harga bermula dari 93,287.40 euro (RM454k) untuk pasaran Jerman.

GALERI: Audi SQ7 V8 TFSI 2020

GALERI: Audi SQ8 V8 TFSI 2020

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required