Jalan Klang-Banting mendap akibat hujan lebat dan projek LRT3, perlu masa seminggu untuk diperbaiki

Jalan Klang-Banting mendap akibat hujan lebat dan projek LRT3, perlu masa seminggu untuk diperbaiki

Pengerusi Prasarana Datuk Seri Tajuddin Abdul Rahman mengumumkan kerosakan yang berlaku di Jalan Klang-Banting berdekatan Johan Setia bakal mengambil masa sekitar seminggu untuk diperbaiki semula, menurut laporan Bernama.

Beliau menjelaskan, antara punca berlakunya kejadian itu adalah berikutan hujan lebat yang kerap dalam tempoh satu hingga dua minggu lepas selain tekanan daripada mesin-mesin projek LRT3 menyebabkan tanah tersebut menjadi lembut dan akhirnya mendap.

“Mendapan tanah juga dilihat agak serius dan memberi kesan kepada lalu lintas. Kejadian tanah mendap ini juga menyebabkan paip (dalam tanah) pecah dan menjejaskan penyaluran bekalan air terhadap kira-kira 14,000 pengguna di sekitar kawasan ini,” katanya.

Jalan Klang-Banting mendap akibat hujan lebat dan projek LRT3, perlu masa seminggu untuk diperbaiki

Menurutnya lagi, beliau mewakili Prasarana turut memohon maaf kepada penduduk setempat atas kejadian berkenaan dan menjelaskan segala kos membaik pulih jalan raya serta paip air akan ditanggung sepenuhnya oleh syarikat tersebut.

Prasarana melalui kontraktor projek LRT3, MRCB George Kent Sdn Bhd akan melaksanakan kajian terhadap tanah terutama di kawasan berdekatan Jalan Klang-Banting bagi memastikan pembinaan kemudahan awam itu dapat diteruskan dengan selamat.

Dalam perkembangan sama, Air Selangor mengeluarkan kenyataan bahawa kerja-kerja pembaikan paip air di kawasan tersebut akan siap pada pukul 6 petang ini, manakala bekalan air akan pulih sepenuhnya pada pukul 6 pagi esok.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required