Mercedes-Benz EaseProtect Financing — pelan khas pembiayaan dengan manfaat dan perlindungan penuh

Jika anda selalu terbayang untuk memiliki sebuah kereta Mercedes-Benz baru, membiayai impian itu kini jadi lebih menarik berbanding dahulu dengan pengenalan EaseProtect Financing, sebuah program baru yang menyeluruh khusus ditawarkan oleh Mercedes-Benz Financial untuk menawarkan nilai terbaik, manfaat penuh serta ketenangan fikiran.

Tidak seperti pelan pembiayaan biasa yang lain, EaseProtect Financing mempunyai skop yang lebih luas, dan menawarkan lebih banyak perkara berbanding Agility Financing yang sudah sedia mengkagumkan sebelum ini, dengan tambahan hanya sedikit kos bagi setiap bulan.

Seperti Agility Financing, pelan pembiayaan baru ini menawarkan ansuran bulanan yang lebih rendah berbanding kadar pinjaman sewa-beli konvensional serta pilihan di hujung perjanjian yang lebih fleksibel dengan nilai semasa kenderaan yang dijamin. Ini bermaksud, nilai kenderaan akan kekal pada jumlah yang dipersetujui ketika di awal perjanjian dibuat.

Mercedes-Benz EaseProtect Financing — pelan khas pembiayaan dengan manfaat dan perlindungan penuh

EaseProtect Financing menjadi tambahan kepada apa yang telah ditawarkan oleh Agility Financing dengan kelebihan lain dari sudut keselamatan dan perlindungan. Dengan EaseProtect Financing, anda akan menerima insurans kenderaan komprehensif serta servis gantian tayar dan rim bagi tahun pertama pemilikan.

Penggantian tayar dan rim terbabit menyediakan perlindungan terhadap kerosakan tidak sengaja kepada tayar dan juga rim yang disebabkan oleh serpihan di permukaan jalan atau tembok pembahagi, yang melepaskan anda daripada terpaksa membayar sendiri barangan yang menelan kos tinggi ini sekiranya ada keperluan.

Turut termasuk di dalam EaseProtect Financing ialah pelan StarProtect Plus, yang memberi perlindungan sekiranya ada keperluan untuk membaiki Mercedes-Benz anda disebabkan perkara-perkara tidak dijangka. Manfaatnya termasuk pengeluaran segera bagi polisi dan kelulusan tuntutan yang pantas, dengan jumlah tuntutan sehingga RM30,000 akan diluluskan secara dalam talian untuk membolehkan baik pulih dilakukan segera.

Mercedes-Benz EaseProtect Financing — pelan khas pembiayaan dengan manfaat dan perlindungan penuh

Kelebihan lain termasuk pemansuhan caj excess/betterment, gantian nir tunai bagi tuntutan cermin depan serta penggunaan alat ganti tulen untuk untuk menjadikan kenderaan sama seperti baru. Servis menunda dan kerosakan turut termasuk dalam perlindungan.

Tidak lupa juga adanya MobilityPlus, yang menjamin penggantian kereta sekiranya Mercedes-Benz anda perlu berada di bengkel sah melebihi 48 jam atau lebih berkaitan servis dan penyelenggaraan, tuntutan jaminan atau baik pulih kemalangan.

Mercedes-Benz EaseProtect Financing — pelan khas pembiayaan dengan manfaat dan perlindungan penuh

Program berkenaan menawarkan jaminan penggantian kenderaan Mercedes-Benz untuk kegunaan anda tanpa sebarang pertanyaan sepanjang tempoh kereta anda di baik pulih atau diservis. MobilityPlus menawarkan perlindungan seluruh negara dan membolehkan penggunaan kenderaan ganti tersebut untuk tempoh 20 hari dalam setahun.

Jika ini kedengaran seperti sebuah tawaran yang tidak boleh dilepaskan begitu sahaja, memang betul. Ia merupakan pelan pembiayaan yang patut anda ambil untuk kereta Mercedes-Benz yang diimpikan. Daftar minat anda di sini. Selain itu, anda boleh juga menghubungi talian Mercedes-Benz Customer Care di 1-800-88-1133 atau bercakap dengan eksekutif kewangan dan insurans kami di Mercedes-Benz Autohaus berdekatan anda.