Grab luaskan operasi di kawasan bandar kecil di Semenanjung Malaysia menjelang akhir bulan ini

Grab luaskan operasi di kawasan bandar kecil di Semenanjung Malaysia menjelang akhir bulan ini

Baru-baru ini Grab Malaysia telah mengumumkan akan meluaskan operasinya di lebih banyak kawasan bandar kecil di Semenanjung Malaysia menjelang akhir bulan ini.

Menurut Ketua Luar Bandar, Grab Malaysia, Ben Chin, operasi yang diperluaskan ini termasuklah di Mersing dan Segamat di Johor, Cameron Highlands di Pahang, Pantai Remis di Perak dan Baling, Kedah, laporan New Straits Times.

“Pengembangan ini sebahagian daripada perjalanan berterusan Grab untuk memenuhi keperluan harian rakyat Malaysia malah membantu mewujudkan lebih banyak peluang untuk pekerja ekonomi gig dan perniagaan berkembang serta mencapai keseimbangan bagi industri ini terus mampan,” katanya.

Tambah beliau, rancangan memperluaskan operasi ini akan menyaksikan perkhidmatan GrabCar di Mersing dan Segamat akan bermula akhir bulan ini dan seterusnya diikuti oleh perkhidmatan GrabFood dan GrabMart yang dirancang untuk dilancarkan pada suku keempat tahun ini.

Grab luaskan operasi di kawasan bandar kecil di Semenanjung Malaysia menjelang akhir bulan ini

Sementara itu, Ketua Bahagian Kerajaan dan Hal Ehwal Awam Grab Malaysia, Ebi Azly Abdullah pula berkata, Grab juga memperluas inisiatif ‘Pakej Pikul Bersama’ bagi ahli pemandu baharu yang menyertai platform itu dengan menyediakan pembayaran balik secara sekali sahaja sehingga RM120 bagi lesen Kenderaan Perkhidmatan Awam (PSV) dan RM70 bagi pemeriksaan permulaan kenderaan di Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (PUSPAKOM).

Menurutnya inisiatif itu diwujudkan bagi membantu rakan pemandu melepasi beberapa proses peraturan ketika pertama kali diumumkan oleh Kementerian Pengangkutan, tahun lepas sekaligus membantu memastikan ekonomi yang lebih adil dan inklusif.

“Grab bermatlamat untuk memainkan peranan yang lebih besar dalam menyokong dan mewujudkan lebih banyak peluang pendapatan bagi rakyat Malaysia di seluruh negara dengan menyediakan kehidupan lebih baik,” katanya seperti yang dilaporkan oleh Bernama.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required