Brembo Greentive – cakera brek berkilat macam cermin, kurangkan debu brek, tahan lebih lama

Brembo Greentive – cakera brek berkilat macam cermin, kurangkan debu brek, tahan lebih lama

Pembuat brek dari Itali yang terkenal dengan produk berprestasi tinggi, Brembo kini memperkenalkan siri cakera brek baharu yang diberi nama Brembo Greentive. Tidak seperti cakera brek biasa yang memang nampak seperti logam, cakera Greentive ini menampilkan kemasan yang jauh lebih berkilat dan nampak seperti cermin.

Kemasan ini bukan dihasilkan hanya sekadar kosmetik, tetapi ia dibuat dengan menggunakan proses salutan baharu yang digelar teknologi High-Velocity-Oxy-Fuel (HVOF). Menurut Brembo, dengan permukaan cakera yang sangat berkilat ini membolehkan ia tahan lebih lama kerana ia melusuh dengan lebih lambat dan ia akan mengurangkan penghasilan debu dari pad brek.

Brembo menjelaskan, dengan kurangnya debu yang terhasil, cakera ini akan memastikan rim anda lebih bersih dan mengurangkan pencemaran debu brek, sesuai dengan namanya yang berasal dari perkataan ‘Green’ dan ‘Distinctive’. Tambahan pula, ia sangat sesuai dengan kereta-kereta elektrik kerana cakera ini menawarkan tahap ketahanan terhadap kakisan yang tinggi.

Satu lagi ciri unik pada Brembo Greentive ini adalah ia turut boleh memberitahu pemilik bila sepatutnya cakera ini ditukar. Anda nampak logo Brembo pada cakera tersebut? Ia akan hilang apabila cakera ini menjadi nipis dan sudah sampai had maksimum penggunanaannya.

Menurut syarikat ini lagi, Brembo Greentive dihasilkan bagi memenuhi permintaan dari kereta-kereta premium dan mewah, dan teknologi HVOF tersebut turut boleh diaplikasikan terhadap semua konsep rekaan cakera dari Brembo termasuk dari jenis solid, ringan, Dual Cast, dan juga cakera terapung two-piece.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required