Ducati Scrambler Night Shift sertai barisan model 2021

Ducati Scrambler Night Shift sertai barisan model 2021

Ducati telah menambah satu lagi varian Scrambler 803 untuk model keluaran tahun 2021, dipanggil sebagai NightShift. Perbezaan paling jelas adalah ia menggunakan warna serba gelap, dengan panel badan serta tangki yang dicat warna Aviator Grey.

Selain daripada itu, Scrambler NightShift juga datang dengan beberapa kelengkapan lain yang menjadikannya unik berbanding varian lain. Ini termasuk tempat duduk jenis rata yang boleh dinaiki dua orang, pemegang lebih lurus yang diambil daripada Scrambler 1100 Sport Pro, cermin sisi cafe racer, lampu siang LED, rim spoked 18 inci di hadapan dan 17 inci di belakang, plet tepi daripada Full Throttle serta penunjuk arah LED.

Kelengkapan asas lain sama sahaja seperti Scrambler 803 yang lain, termasuklah enjin L-Twin 803 cc serta padanan transmisi enam kelajuan yang mampu menghasilkan kuasa 73 hp pada 8,250 rpm dan 66.2 Nm tork pada 5,750 rpm. Enjin ini juga menepati tahap emisi Euro 5.

Suspensi model ini menggunakan unit daripada Showa, yang terdiri daripada fork 41 mm di hadapan dan monoshock dengan pelarasan pra beban di belakang. Brek adalah unit cakera 330 mm dengan angkup empat piston di hadapan, 245 mm dengan angkup satu piston di belakang, dan ia dilengkapi dengan sistem Cornering ABS.

Melihat kepada harga di pasaran Eropah, Scrambler Nightshift dijual pada harga yang hampir dengan Scrambler Full Throttle, iaitu 10,990 euro (RM53,597). Ini sekaligus meletakkan ia lebih murah berbanding Scrambler Cafe Racer dan Desert Sled tetapi lebih mahal berbanding Scrambler Icon dan Icon Dark.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required