Kymco CV3 skuter tiga roda 550 cc, ada cruise control

Kymco CV3 skuter tiga roda 550 cc, ada cruise control

Selain tiga buah skuter yang diperkenalkan semalam, Kymco turut melancarkan satu lagi skuter beroda tiga yang dinamakan sebagai CV3. Ia juga adalah model skuter roda tiga pertama yang pernah dihasilkan oleh pengeluar dari Taiwan itu.

CV3 dikuasakan oleh enjin dua silinder sebaris, DOHC, suntikan bahan api, berkapasiti 550.4 cc yang mampu menghasilkan 51 hp pada 7,500 rpm dan 53 Nm tork pada 5,750 rpm. Enjin ini menggunakan sistem penyejukan cecair dan mendapat penarafan Euro 5.

Walaupun mempunyai tiga roda di hadapan, CV3 masih boleh menyengetkan badannya untuk mengambil selekoh seperti skuter biasa, dengan suspensi hadapan menggunakan empat fork teleskopik serta brek cakera pada setiap roda. Suspensi belakang pula menggunakan jenis monoshock.

Rim hadapan mempunyai saiz yang lebih kecil, iaitu 13 inci dengan dibalut tayar 110/70 sementara di belakang pula menggunakan rim 15 inci dibalut tayar 160/60. Kuasa daripada enjin disampaikan kepada roda belakang menggunakan sistem tali sawat.

Perincian lain CV3 adalah termasuk tangki bahan api 15.5 liter, tinggi tempat duduk 795 mm, berat keseluruhan 280 kg, panel instrumen digital yang boleh disambung dengan Bluetooth, ABS, Traction Control, Cruise Control dan ruang simpanan barang bawah tempat duduk.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required