AD: Perodua tawarkan rebat tunai sehingga RM2,200 dengan 0% SST — panggilan terakhir 31 Disember

Kalau berhasrat nak beli kenderaan Perodua, sekaranglah masa yang terbaik untuk itu. Kenapa? Kerana syarikat peneraju dalam pasaran tempatan ini sedang menawarkan promosi penebusan tunai sehingga RM2,200 sepanjang bulan Disember. Ini juga merupakan peluang terakhir anda untuk menikmati pengecualian cukai SST 2020 yang diberikan oleh kerajaan.

SUV Aruz kini ditawarkan dengan penebusan tunai bernilai RM2,200 bagi Aruz X dan RM2,000 bagi varian paling tinggi, Aruz AV. Sebagai sebuah SUV tujuh-tempat duduk buatan tempatan, anda juga akan menikmati penjimatan maksimum daripada pengecualian SST – sebelum rebat tunai, Aruz dijual pada harga RM68,526 bagi varian X dan RM73,226 bagi AV, 6% lebih rendah berbanding harga biasa.

Dikuasakan oleh enjin 1.5L Dual VVT-i dengan Eco Idle, Aruz adalah sebuah kenderaan keluarga yang luas dengan tujuh-tempat duduk dengan penggayaan menarik sebuah SUV. Ciri keselamatan juga menjadi kekuatannya; selain enam beg udara dan VSC sebagai ciri standard, AV juga menyediakan sistem Advanced Safety Assist (ASA) 2.0 dari Perodua yang termasuk di dalamnya ciri seperti amaran pra-perlanggaran, brek pra-perlanggaran, amaran pergerakan hadapan dan kawalan salah operasi pedal. Aruz juga memerima penarafan lima-bintang bagi ASEAN NCAP.

Jika anda mencari sebuah kereta kompak untuk urusan harian, Perodua menawarkan tebus tunai sebanyak RM500 bagi model Axia, terutamanya bagi varian GXtra. Sebagai satu daripada enam variannya, GXtra merupakan tambahan terbaru bagi barisan Axia yang diperkenalkan pada 2019, dan sangat yang berbaloi.

Dijual asalnya pada harga RM33,940 dengan pengecualian cukai 2020, ia mempunyai lebih banyak kelengkapan berbanding Axia G dengan hanya tambahan RM1,455. Kit tambahan tersebut termasuk cermin sisi kuasa dan lipatan elektrik, penyahkabus cermin belakang, gril krom, kemasan perak pada papan pemuka, larasan ketinggian untuk kerusi pemandu, cangkuk beg anti-ragut, dua speaker di belakang dan sensor parkir belakang. Semua ini merupakan tambahan berbaloi, apatah lagi jika mengambil kira ciri Vehicle Stability Control (VSC), sebuah ciri yang sangat penting.

Jika anda memiliki kenderaan semasa untuk trade-in, Pre-Owned Vehicles (POV) Perodua juga sedang menawarkan penebusan tunai bernilai RM300 sepanjang bulan ini, boleh didapati di bilik pameran Perodua terpilih. Untuk maklumat lanjut berkaitan promosi Disember dan POV yang ada, klik di sini