Honda henti jualan kereta baru di Rusia pada 2022

Honda henti jualan kereta baru di Rusia pada 2022

Anak syarikat Honda di Rusia memaklumkan bahawa pihaknya akan menghentikan penjualan kereta baru kepada pengedar rasmi di negara itu bermula tahun 2022 sebagai sebahagian rancangan penyusunan semulanya, lapor Reuters.

Sokongan lepas jualan bagi kenderaan Honda bagaimanapun akan diteruskan seperti biasa, serta kehadiran jenama itu di pasaran sana juga akan dikekalkan dengan jualan motosikal dan kelengkapan kuasa akan diteruskan.

Honda menjual 79 kenderaan di Rusia pada November, mewakili 50% penurunan berbanding tempoh sama tahun lalu, seperti dimaklumkan oleh Persatuan Perniagaan Eropah. Jualan terkumpul bagi Honda di Rusia sejak Januari hingga November lalu adalah 1,383 unit kenderaan sahaja. Ini merupakan pengurangan sebanyak 15% bagi tempoh sama tahun lalu. Sebagai perbandingan, sejumlah 1.3 juta kenderaan dijual di Rusia pada tempoh berkenaan.

Honda berbeza dengan pengeluar kenderaan Jepun yang lain kerana tidak mempunyai kilang pengeluaran di Rusia. Tidak seperti Toyota yang mengeluarkan RAV4 dan Camry di St. Petersburg, sementara Nissan memasang Qashqai, X-Trail dan Murano, juga di St. Petersburg.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 

Comments

 

Add a comment

required

required