Kia Stinger GT S 2021 dilancarkan di UK, dari RM232k

Kia Stinger GT S 2021 dilancarkan di UK, dari RM232k

Kia Stinger 2021 telah pun diperkenalkan secara rasmi di United Kingdom (UK), dan ditawarkan dengan satu varian tunggal, GT S. Dengan harga asas bermula £42,595 (RM232k), penampilannya diperkemaskinikan, dan ia turut didatangkan dengan waranti tujuh-tahun/160,000 km.

Stinger GT S masih menggunakan enjin yang sama Lambda II 3.3 liter turbo-berkembar V6 yang mampu menghamburkan sehingga 373 PS pada 6,000 rpm dan tork 510 Nm dari 1,300 hingga 4,500 rpm. Tiada peningkatan kuasa bagi prestasinya, dan untuk pengetahuan anda, enjin dengan kapasiti lebih kecil iaitu 2.5 liter dan 2.0 liter empat-silinder tidak ditawarkan di pasaran UK.

Varian GT S ini turut dilengkapi dengan kotak gear automatik lapan-kelajuan, menyalurkan pacuan ke roda belakang. Ia boleh mencapai pecutan 0-96 km/j dalam masa 4.7 saat, dan kelajuan maksimum yang boleh dicapai mencecah 270 km/j.

Kia Stinger GT S 2021 dilancarkan di UK, dari RM232k

Bagi rekaannya, ia menampilkan sepasang lampu utama LED yang dirombak semula bersama lampu nyalaan siang LED, lampu belakang yang diprofilkan bersama kluster lampu baharu, bampar belakang yang lebih maskulin dan disambung diffuser dan corong ekzos berkembar, serta roda aloi aluminium lima-jejari berkembar 19-inci.

Untuk bahagian kabinnya, keseluruhan senibinanya masih dikekalkan, cuma ada beberapa elemen yang dipertingkatkan termasuklah kluster instrumen baharu dengan paparan LCD yang lebih besar bersaiz 7.0-inci, paparan infotainmen skrin sesentuh 10.25-inci dengan sokongan Apple CarPlay dan Android Auto dan juga pemetaan Eropah pada navivasi onboard GPS.

Kia Stinger GT S 2021 dilancarkan di UK, dari RM232k

Lain-lain ciri kelengkapan termasuklah alas pengecas tanpa wayar Qi, sistem bunyi premium Harmon Kardon dengan 15-pembesar suara “yang disamakan dengan kualiti dewan konsert”, subwoofer dan amplifier. Selain itu, ia turut diberikan sistem kawalan jauh bagi penghidup enjin, kamera pandangan sekeliling 360-darjah dan juga tailgate kuasa pintar.

Bagi aspek keselamatan, Stinger GT S 2021 diberikan ciri yang sama seperti sebelum ini iaitu Advanced Driver Assistance, namun ditampilkan beberapa ciri tambahan. Antaranya Pemantauan Pandangan Titik Buta (lebih kurang sama seperti yang diberikan pada Hyundai Sonata terbaharu).

Selain itu, ia turut menampilkan sistem bantuan kekal dan pemusatan lorong, bantuan pemanduan lebuhraya, amaran keluar selamat, kepekaan penumpang belakang, brek kecemasan sendiri dengan pengesan pejalan kaki dan penunggang basikal, bantuan mengelak pelanggaran titik-buta, bantuan pengehad kelajuan pintar dan kawalan kelajuan pintar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required