Petronas lancar filem web animasi Yi Qi sempena CNY

Sempena menyemarakkan lagi sambutan Tahun Baharu Cina (CNY) bagi tahun ini, Petronas telah melancarkan filem web animasi, “Yi Qi”, yang disiarkan menerusi saluran Youtube dan Facebook rasmi syarikat ini. Petronas berkata, Yi Qi yang bermaksud ‘bangkit bersama’ meneroka tema perpaduan, keberanian, harapan dan ketabahan melalui kehidupan sebuah kota mitos serta penduduknya yang unik.

Menurut Pengurus Besar Kanan Komunikasi Strategik Kumpulan Petronas, Datin Anita Azrina Abdul Aziz, filem web animasi itu diharap dapat mengingatkan rakyat Malaysia supaya terus memanfaatkan keberanian mereka dalam mencari permulaan dan kebangkitan baharu terutamanya dalam tempoh sukar ini, khususnya dalam memerangi pandemik COVID-19 serta ketidaktentuan ekonomi.

“Walaupun rentak kehidupan berubah dengan ketara sejak tahun lalu, kita tidak boleh lupa dalam diri kita terletak semangat lebih besar yang memberi kuasa kepada kita mewujudkan rentak baharu seperti kita menyesuaikan diri dengan normal baharu,” katanya seperti dilaporkan oleh Bernama.

“Yi Qi” mengisahkan kehidupan di tanah mitos yang penghuninya, Penari Tarian Singa, hidup harmoni dengan bergerak dan menari mengikut rentak irama dram di sebuah kota yang sibuk. Ia adalah hasil inspirasi tarian singa tradisional Cina, kerana penari akan bangkit semula jika mereka tersilap langkah, kerana mereka diiringi paluan gendang yang sentiasa menceriakan mereka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required