Porsche Taycan Cross Turismo semakin bersedia untuk pelancaran – ujian hampir satu juta km selesai

Porsche Taycan Cross Turismo semakin bersedia untuk pelancaran – ujian hampir satu juta km selesai

Fasa ujian akhir untuk Porsche Taycan Cross Turismo hampir selesai dan model baru ini dijangka dilancarkan dalam masa beberapa bulan lagi. Menurut Porsche, Cross Turismo telah melalui ujian keseluruhannya 998,361 kilometer, dan ini bersamaan dengan pusingan satu dunia sebanyak 25 kali.

Model dengan bentuk shooting brake ini telah diuji dalam litar seperti Nürburgring Nordschleife, Hockenheim dan Nardò, serta jalan terbuka lain di sekitar selatan Perancis dan Pyrenees. Porsche juga telah membawa kenderaan ini ke atas jalan offroad di litar “Safari” di Pusat Pembangunan Weissach.

Timbalan presiden barisan model Porsche, Stefan Weckbach berkata: “Semasa membangunkan Cross Turismo, sudah tentu, kami berjaya menggunakan semula pengalaman kami dengan sedan sports Taycan. Cabaran paling besar adalah untuk menggabungkan keperluan sports dan kemampuan offroad.”

Porsche Taycan Cross Turismo semakin bersedia untuk pelancaran – ujian hampir satu juta km selesai

“Cross Turismo perlu mampu menghasilkan prestasi tinggi di litar lumba dan pada masa sama juga boleh berhadapan dengan keadaan jalan mencabar seperti berbatu dan berlumpur. Keadaan seperti ini dibuat semula di pusat ujian Weissach dan hasilnya cukup mengagumkan. Walaubagaimanapun, Cross Turismo bukanlah kenderaan offroad hardcore. Ia seperti sebilah pisau Swiss Army yang dipasang dengan rim 21 inci,” kata beliau.

Ujian lain yang dijalankan termasuk cuaca ekstrem, dalam makmal serta terowong angin – Porsche mengambil masa 325 jam untuk membangunkan dan mengesahkan rekaan aerodinamik Cross Turismo. Ini adalah tambahan kepada 1,500 jam lagi yang diluangkan untuk mengoptimakan ciri aerodinamik lain pada Taycan biasa.

Antara tarikan lain Taycan Cross Turismo adalah tambahan ciri praktikaliti. Porsche memberitahu, terdapat peningkatan jelas pada ruang kepada penumpang belakang, dan juga ruang simpanan di but. Malah, Porsche juga telah mereka pengangkut basikal khas untuk Cross Turismo dan ia juga melalui program ujian ketahanan yang cukup sukar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required