PKPP: SJR tetap diteruskan di Putrajaya – PDRM

PKPP: SJR tetap diteruskan di Putrajaya – PDRM

Biar pun telah diletakkan dalam status Perintah Kawalan Pergerakan Pemulihan (PKPP) bermula kelmarin, Polis DiRaja Malaysia (PDRM) telah memaklumkan sekatan jalan raya (SJR) di sekitar Putrajaya masih diteruskan.

Menurut Ketua Polis Daerah Putrajaya, Asisten Komisioner Mohd Fadzil Ali, selain operasi itu, pemeriksaan secara rawak juga akan dijalankan dari semasa ke semasa, laporan Bernama.

“Ia adalah bagi memastikan orang ramai dari luar tidak memasuki Putrajaya tanpa surat kebenaran, demi mencegah risiko jangkitan COVID-19. Ini kerana Putrajaya dikelilingi Kuala Lumpur dan Selangor yang masih berada dalam PKP Bersyarat (PKPB). Jika tidak dikawal, Putrajaya akan menjadi kawasan orang ramai berkumpul.

“Sehubungan itu jika orang luar datang melakukan aktiviti di sini tanpa surat kebenaran untuk merentas, polis akan mengenakan kompaun,” katanya.

Tambah beliau, polis meneruskan kawalan berikutan masih ramai yang keliru berhubung kawasan berdekatan Putrajaya tetapi terletak dalam daerah lain, contohnya pusat beli-belah IOI City Mall dan Cyberjaya adalah di bawah daerah Sepang. Jelasnya, Presint 1 hingga Presint 20 terletak bawah Putrajaya.

“Hanya penduduk Putrajaya boleh menjalankan aktiviti dalam komuniti di kawasan terbabit,” ujarnya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required