UM lancar siri plat nombor khas, bidaan bermula 8 Mac

UM lancar siri plat nombor khas, bidaan bermula 8 Mac

Universiti Malaya (UM) telah mengikut jejak rakan institusi pengajian tinggi awam (IPTA) yang lain membuka bidaan bagi siri plat nombor khas kenderaan, dengan abjad ‘UM’. Bermula hari ini, bidaan tersebut telah dibuka pada harga minimum bernilai RM1,000.

Menurut Naib Canselor Universiti Malaya (UM), Prof Datuk Ir Dr Mohd Hamdi Abd Shukor, nombor pendaftaran itu adalah satu simbol unik yang dapat dipaparkan pada kenderaan dan ditawarkan kepada orang awam, laporan Bernama.

Katanya, ia bukan sekadar nombor plat kenderaan, tetapi menjadi satu manifestasi seseorang sebagai ‘warga UM’.

“Pembida juga secara tidak langsung menjadi penyumbang kepada dana pembangunan, penyelidikan dan kebajikan pelajar UM. Penjualan nombor pendaftaran kenderaan UM antara inisiatif penjanaan pendapatan universiti, selain mempromosikan nama UM sebagai universiti terunggul dan antara yang terbaik di dunia,” katanya.

Tambah beliau, inisiatif itu juga disasarkan akan menarik lebih ramai alumni UM memberi sumbangan kepada universiti itu, selain mengeratkan hubungan antara kedua-dua pihak.

Bagi sesi pertama bidaan, ia berlangsung selama lima hari sehingga 12 Mac ini, dengan menawarkan 100 nombor plat UM membabitkan tiga kategori iaitu Emas, Perak dan Gangsa serta bidaan boleh dilakukan menerusi laman web https://hebat.um.edu.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required