PLUS tutup plaza tol Alor Setar Selatan hingga 1 Jun

PLUS tutup plaza tol Alor Setar Selatan hingga 1 Jun

PLUS mengumumkan penutupan sementara plaza tol Alor Star Selatan bermula hari ini hingga 1 Jun nanti. Ini melibatkan penutupan kedua-dua arah, dan menurut pengendalinya, ia adalah susulan arahan daripada pihak polis.

Sebab di sebalik langkah ini ialah akibat perisytiharan perintah kawalan pergerakan diperketat (PKPD) yang dikenakan terhadap 28 mukim di Kota Star, Kedah. PKPD di semua kawasan berkenaan dikenakan selepas berlakunya peningkatan kes Covid-19 secara mendadak.

Pada Isnin, Menteri Kanan Keselamatan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, setakat 16 Mei (Ahad), terdapat 975 kes aktif di daerah Kota Star, dan enam mukimnya berada dalam zon merah. “KKM mengesahkan bahawa Covid-19 menular secara meluas di daerah Kota Star dalam masa hanya lapan hari (8-16 Mei), dengan 799 kes positif dikesan,” jelas beliau. Itu melibatkan purata 100 kes sehari.

Untuk keluar-masuk ibu negeri Alor Setar, plaza tol Alor Setar Utara bagaimanapun masih dibuka.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required