Ford Ranger Raptor SE dalam teaser, akan ke Eropah

Ford Ranger Raptor SE dalam <em>teaser</em>, akan ke Eropah

Satu varian terbaru Ford Ranger Raptor bakal memasuki pasaran Eropah, dikenali sebagai Ranger Raptor SE, seperti yang dicadangkan oleh iklan teaser ala poster filem yang muncul ini.

Dengan tajuk “The Good, The Bad and the Bad-RSE”, yang mungkin menjadi singkatan kepada nama Raptor Special Edition, trak terbaru ini bagaimanapun tidak ditunjukkan muka depannya. Sebalilnya, hanya bahagian belakang yang didedahkan dalam iklan ala poster ini, yang dikeluarkan oleh Ford sendiri.

Beberapa perbezaan dapat dilihat pada Ranger Raptor SE ini jika dibandingkan dengan Ranger Raptor standard dan Ranger Raptor X Special Edition. Varian baru bagi Eropah itu kelihatan datang dengan sports bar dan lampu brek yang lebih tirus dari Wildtrak. Varian ini mungkin akan menampilkan penutup gulung ruang belakangnya juga, dihiasi dua jalur lumba.

Belum ada pengumuman rasmi dibuat berkaitan mekanikalnya setakat ini, walaupun ini boleh dijangkakan kekal sama seperti sebelumnya; iaitu enjin 2.0 liter biturbo empat-silinder diesel dengan janaan 213 PS dan 500 Nm tork pada Ranger Raptor dan Wildtrak. Ini datang bersama transmisi automatik 10-kelajuan dan paddle shifter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required