Aliran trafik NKVE kembali normal, tidak terkesan oleh kejadian runtuhan DASH di Kota Damansara — PLUS

Aliran trafik NKVE kembali normal, tidak terkesan oleh kejadian runtuhan DASH di Kota Damansara — PLUS

PLUS di dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam memaklumkan bahawa aliran trafik di persimpangan Kota Damansara NKVE tidak terkesan oleh kejadian runtuhan scaffolding yang berlaku pada malam Sabtu lalu. Respon pantas dari semua yang terlibat telah membolehkan kerja-kerja baik pulih berlangsung dalam masa kurang 12 jam, jelas kenyataan itu.

“Kerjasama baik antara semua yang terlibat dalam menutup keseluruhan kawasan yang terkesan, yang telah menjalani kerja-kerja pembersihan yang bermula hari ini (20 Jun) telah membolehkan aliran trafik dari KM19.8 hingga KM19.2 di kedua-dua arah kembali seperti biasa. Pihak PLUS juga akan terus memantau situasi di tempat kejadian untuk memastikan keselamatan semua orang,” jelas Pengarah Urusan PLUS, Datuk Azman Ismail.

Pada jam 7.15 pm malam Sabtu, dua pekerja Bangladesh tercedera selepas scaffolding besi runtuh di tapak pembinaan Lebuhraya Bertingkat Damansara-Shah Alam (DASH). Sebahagian daripada DASH ini terletak di atas NKVE. Notis pemberhentian kerja-kerja pembinaan telah dikeluarkan kepada DASH dan kontraktornya MRCB, dan mereka telah memastikan kawasan itu bersih dari segala kesan runtuhan terbabit yang mungkin boleh membahayakan pengguna dan orang-ramai.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required